Ny gipsvæg
Fra : Henrik Jensen

Dato : 28-01-04 20:15

Jeg skal bygge en ny gipsvæg.
Jeg havde tænk mig at bygge den i 45x95 reglar og beklæde med 2x gips
på hver side.
Nu er jeg så bare lige kommet til at tænke på om jeg så får problemer
når jeg skal montere en dørkarm.
Bliver vægen for tyk? (95+4x13 = 147 mm)
Eller skal jeg heller gå ned på lægter? (57+4x13 = 109 mm)

/Henrik

Fra : Mads Bondo Dydensbor~

Dato : 28-01-04 20:24

Henrik Jensen wrote:

> [...]
> når jeg skal montere en dørkarm.
> Bliver vægen for tyk? (95+4x13 = 147 mm)
> Eller skal jeg heller gå ned på lægter? (57+4x13 = 109 mm)

Hvad med at bruge "skillerumslægter"? Det er det samme som taglægter, bare
billigere, og de bliver brugt til (tada) skillevægge

Det er vist også dem der har mål 57.

Mads

--
Mads Bondo Dydensborg. madsdyd@challenge.dk
I think that there are no forces on this planet more dangerous to us all

Fra : John Vedsegaard

Dato : 29-01-04 01:55

On Wed, 28 Jan 2004 20:14:56 +0100, Henrik Jensen wrote:

> [...]
> når jeg skal montere en dørkarm.
> Bliver vægen for tyk? (95+4x13 = 147 mm)
> Eller skal jeg heller gå ned på lægter? (57+4x13 = 109 mm)

Det afhænger vel af din dørkarm.
Men du kan sætte en liste i, så karmen kommer til at passe.

John Vedsegaard

www.taform.dk

Fra : Jesper Hansen

Dato : 29-01-04 13:29

> Det afhænger vel af din dørkarm.

Standarkarmene jeg fandt var bare alle mindre, men ok de findes vel.

> Men du kan sætte en liste i, så karmen kommer til at passe.

Exactly - det har jeg gjort, men...
Hvis jeg skulle gøre det igen ville jeg nok vælge alu, eller lægter. Jeg
syntes det var lidt besværligt, og lidt unødigt ekstraarbejde med listerne.

Mvh

Jesper