Hex kode - newbie
Fra : trEx

Dato : 20-04-01 22:14

Hej NG

Jeg går og leger med Hex koder (til hjemmeside) og er støt ind i et problem.
når jeg sætter rød til fx. 255 kan den godt finde hex koden til lige den
farve, men hvis jeg prøver på at sætte grøn til fx. 100 så kan det ikke
finde ud af at rød stadig skal være 255 og sætter rød til 0. Og lige sådan
med blå.
Jeg tror der er noget galt med de tre steder hvor jeg har skrevet
Picture1.Backcolor =.
hvis det kan lade sig gøre må i gerne svare inden ret længe da det haster en
smule.
her er noget af min kode :

Private Sub Slider1_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, x As
Single, y As Single)
Dim red
If Button = 1 Then
Label1.Caption = Slider1.Value
red = Val(red) - SlidValue(1) + Val(Label1.Caption)
Picture1.BackColor = red
Call UpdateColorCode
End If
End Sub

Private Sub Slider2_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, x As
Single, y As Single)
Dim green
If Button = 1 Then
Label2.Caption = Slider2.Value
green = Val(green) - (SlidValue(2) * 256) + (Val(Label2.Caption) * 256)
Picture1.BackColor = green
Call UpdateColorCode
End If
End Sub

Private Sub Slider3_MouseMove(Button As Integer, Shift As Integer, x As
Single, y As Single)
Dim blue
If Button = 1 Then
Label3.Caption = Slider3.Value
blue = Val(blue) - (SlidValue(3) * 65536) + (Val(Label3.Caption) *
65536)
Picture1.BackColor = blue
Call UpdateColorCode
End If