Tilgang til intranet fra terminalserverkli~
Fra : Pinderup

Dato : 28-01-04 11:43

Med god sandsynlighed er dette OT. Jeg ved dog ikke hvor det ellers kan
postes

Jeg får en fejl når jeg fra en klient til en 2003-terminalserver prøver at
få adgang til mit intranet. Hvis jeg er logget på som administrator virker
det fint. Hvis jeg giver en klient administrator rettigheder virker det ikke

Fejlkode:

Error: Access is Denied.
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default
driver specified
/kvalitet/liste.asp, line 21

Her er lidt af koden:

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver
(*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("ewebeditpro.mdb")
Set myConn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
myConn.Open strDSN **FEJLLINIE 21**

Hilsen Carsten Pinderup

Fra : Jan Vinten

Dato : 28-01-04 12:02

Hej du,

Det kan skyldes, at det kun er administrator der har adgang til filen. Gå
evt. ind så IUSR_? ud for databasen har de rigtige rettigheder ...

/ Jan

Fra : Pinderup

Dato : 28-01-04 12:38

> Det kan skyldes, at det kun er administrator der har adgang til filen. Gå
> evt. ind så IUSR_? ud for databasen har de rigtige rettigheder ...
>
> / Jan

Jeps det var rettighederne det var galt med. På intranetserveren kan man
tildele forskellige grupper operators rettigheder og her indsatte jeg
terminal server users og så gik det igennem.

Takker

Carsten