Hylder med skjulte beslag
Fra : Heidi

Dato : 27-01-04 21:00

Var der nogen der så Hjerterum i aften? De brugte nogle hvide hylder,
hvor beslagene var nogle "pinde" der sad inde i hylderne, så de var
skjulte.
En søgning på google gav ikke rigtig noget - jeg fandt dog noget
lignende på www.ikea.dk, men beslagene var ikke vist, så det var ikke
til at se om det var samme slags. Og desuden fandtes de ikke i hvid....
Ilva gav heller ikke noget - men de må jo findes et sted derude??

--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Heidi

Dato : 27-01-04 21:18

Heidi wrote:
> Var der nogen der så Hjerterum i aften? De brugte nogle hvide hylder,
> hvor beslagene var nogle "pinde" der sad inde i hylderne, så de var
> skjulte.

Nå vi fandt dem selv på Idémøblers hjemmeside

Fra : Axelgaard

Dato : 27-01-04 21:28

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Nå vi fandt dem selv på Idémøblers hjemmeside

Ellers han Hansen Møbler dem også - jeg ved dog ikke lige hvor udbredt den
kæde er.

Fra : Axelgaard

Dato : 27-01-04 21:33

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> skrev i en meddelelse

> Nå vi fandt dem selv på Idémøblers hjemmeside

Der kan jeg ikke lige finde dem, kan du guide lidt?

Fra : Heidi

Dato : 27-01-04 21:57

http://www.ide.dk/sw5526.asp

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 27-01-04 22:06

> Var der nogen der så Hjerterum i aften? De brugte nogle hvide hylder,
> hvor beslagene var nogle "pinde" der sad inde i hylderne, så de var
> skjulte.

Jeg er ret sikker på, at det er Ikea's Lack-hylder de brugte... jeg har sat
masser af dem op (i både hvid, sort og andre farver/træsorter) og genkendte
dem fluks som Ikea's, så jeg føler mig rimeligt sikker på, at det ER dem.

Dem man ser på denne side: http://www.ide.dk/sw5526.asp mener jeg er meget
tyndere end Ikea's. Og meget tyndere end dem, de brugte i udsendelsen.

Mvh. Lisbeth

Fra : Heidi

Dato : 27-01-04 22:28

Lisbeth Jacobsen wrote:
> [...]
> har sat masser af dem op (i både hvid, sort og andre
> farver/træsorter) og genkendte dem fluks som Ikea's, så jeg føler mig

Ok, det var bare ikke til at se på ikeas hjemmeside, da man ikke kunne
se beslagene.
Og på hjemmesiden er de tilsyneladende heller ikke i hvid - men det er
selvfølgelig muligt de findes i butikken.

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-01-04 19:44

> [...]
> Og på hjemmesiden er de tilsyneladende heller ikke i hvid - men det er
> selvfølgelig muligt de findes i butikken.

Jeg kan godt se på deres hjemmeside, at de ikke optræder i hvid.
Men det er nu kun et par måneder siden jeg købte adskillige af slagsen i
hvid. Så jeg tror det er en fejl på hjemmesiden, at den ikke optræder i
hvid.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-01-04 12:51

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message
> Var der nogen der så Hjerterum i aften? De brugte nogle hvide hylder,
> hvor beslagene var nogle "pinde" der sad inde i hylderne, så de var
> skjulte.

Jeg købte sådan nogle fætre i Silvan for et års tid siden. De havde den
fordel at de kunne justeres en smule, så man kunne sætte dem skråt opad.
Derved blev hylden lige når man satte et tungt stereoanlæg på dem.
Dem der fulgte med hylden (der absolut ikke var billig) var det arveste lort
i noget aluminium, hvorimod disse er noget robust stads. Og de var ikke
specielt dyre.

Keller

Fra : Carsten Keller

Dato : 28-01-04 12:53

"Carsten Keller" <ck@no-more-swen.adm.iha.dk> wrote in message

> Dem der fulgte med hylden (der absolut ikke var billig) var det arveste
lort
> i noget aluminium, hvorimod disse er noget robust stads. Og de var ikke
> specielt dyre.

Det skal måske lige præciseres at det IKKE drejede sig om hylder fra IKEA,
dem kender jeg ikke noget til. Men hvis det bare er beslagene man er ude
efter fåes de altså i Silvan i en god kvalitet...

Keller

Fra : Heidi

Dato : 28-01-04 20:57

Carsten Keller wrote:
> [...]
> IKEA, dem kender jeg ikke noget til. Men hvis det bare er beslagene
> man er ude efter fåes de altså i Silvan i en god kvalitet...

Det er nu både hylder og beslag, da jeg går ud fra de passer sammen
størrelsesmæssigt eller noget.

Men jeg vil da prøve at kigge i Silvan næste gang vi kommer i den
retning - det kan jo være de også har nogle hylder der passer til.

Fra : Ernst V. Jacobsen

Dato : 28-01-04 14:26

> Var der nogen der så Hjerterum i aften? De brugte nogle hvide hylder,
> hvor beslagene var nogle "pinde" der sad inde i hylderne, så de var
> skjulte.

Hvis man er lidt handyman, kan man også bare lave dem selv..

Se her: http://www.cliffhanger.dk/hylder/hylder.htm

Disse hylder er 30 cm dybe, 4,26 meter lange og 42 mm i tykkelsen.
De sidder fast på en tynd liste og med 4 stk 10 mm metalstænger der går ca
20 cm ind i væggen.

Pris i alt for 4 hylder = knap 1500 kr.

Fra : Heidi

Dato : 28-01-04 20:59

Ernst V. Jacobsen wrote:

> Hvis man er lidt handyman, kan man også bare lave dem selv..
>
> Se her: http://www.cliffhanger.dk/hylder/hylder.htm

Det ser nydeligt ud, men jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan hylderne
sidder fast?

> Disse hylder er 30 cm dybe, 4,26 meter lange og 42 mm i tykkelsen.
> De sidder fast på en tynd liste og med 4 stk 10 mm metalstænger der
> går ca 20 cm ind i væggen.
>
> Pris i alt for 4 hylder = knap 1500 kr.

Ja det lyder jo billigt, når en enkelt hylde med beslag koster op til
400 kr. i Ikea!

Fra : Ernst V. Jacobsen

Dato : 29-01-04 18:59

> Det ser nydeligt ud, men jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan hylderne
> sidder fast?

Som du kan se, er der en liste skruet fast på væggen. Hylden er lavet sådan,
at den kan komme ind over listen. Selve hylden er egentlig bare 2
mdf-plader, der er skruet fast på hver side af et par træ-lister på langs.
Når hylden er skubbet på plads ind over listen på væggen, har jeg boret et
langt hul hele vejen igennen hylden og videre ind i væggen - og så har jeg
banket en 10 mm jernstang igennem hylden og ind i væggen. Jernstangen er
altså først 30 cm lang (hylden) og så går den ca 20 cm ind i væggen (igennem
2 mursten+hulrum)
Med hylden på plads og med 4 jernstænger i hver hylde har jeg til slut skrut
hylden fast helt inde ved væggen og ned i den træliste jeg startede med at
skrue fast på væggen.