Soltek KAV 75, strømkrav?
Fra : Hansen & Bennetsen

Dato : 27-01-04 20:46

Har samlet et system med et Soltek KAV 75 rev. F5, AMD XP 1700+, 384 MB
RAM, DVD-drev, 32 MB Geforce. Jeg kan godt starte op og gå i BIOS, men
efter to-tre minutter går den død. Er det strømforsyningen på 200 W, det
er galt med?

VH
Finn A. Hansen

Fra : Laziter [9440]

Dato : 27-01-04 21:02

"Hansen & Bennetsen" <villalulla@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> RAM, DVD-drev, 32 MB Geforce. Jeg kan godt starte op og gå i BIOS, men
> efter to-tre minutter går den død. Er det strømforsyningen på 200 W, det

Tja jeg ville jo nok mene at 200W lige er i underkanten, 250W er nok
minimumkravet.
For at være sikker på at det hele vil køre vil jeg anbefale en 300W psu og
gerne mere, så er der "plads" til senere opgraderinger.

Mvh
Benjamin Jensen
laziter@NOSPAMgyxi.dk (fjern/remove NOSPAM)

Fra : Christian Mygind

Dato : 27-01-04 21:49

Laziter [9440] wrote:
> Tja jeg ville jo nok mene at 200W lige er i underkanten, 250W er nok
> minimumkravet.

Enig. Har selv kørt omtalte bundkort, med en tilsvarende konfiguration, med
en 235 watt, der til sidst poppede en elektrolyt og døde. 200 er for lidt.

> For at være sikker på at det hele vil køre vil jeg anbefale en 300W
> psu og gerne mere, så er der "plads" til senere opgraderinger.

Ditto.

/Chr

Fra : Olesen

Dato : 28-01-04 06:33

"Christian Mygind" <mygind@fjernc.dk> skrev i en meddelelse

> Enig. Har selv kørt omtalte bundkort, med en tilsvarende konfiguration,
med
> en 235 watt, der til sidst poppede en elektrolyt og døde. 200 er for lidt.

Fortæl fortæl..235watt + poppede lytter, hvordan hænger det sammen ?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 28-01-04 07:10

> "Christian Mygind" <mygind@fjernc.dk> skrev i en meddelelse

> med
>
> Fortæl fortæl..235watt + poppede lytter, hvordan hænger det sammen ?

Det kan jeg godt svare på..
Strømforsyningen døde af en poppet lyt pga. for stort strømkrav eller måske
alderdom.

Mvh
Benjamin

Fra : Jesper

Dato : 28-01-04 11:09

Hvis du havde kigget lidt på kravet til en AMD processor af den du har,
mener jeg at kunne huske -- den KRÆVER en 300 w strømforsyning som et
minimum. Det er jo ikke lige en af de mest strømbesparende processorer. Jeg
har haft samme bundkort og processor, og det kører aldeles fremragende, når
altså det bare lige får det strøm det har behov for. Jeg fik forøvrigt min
til at køre omkring 1850 mhz ved at overclocke den lidt. Jeg kunne desværre
ikke komme højere på grund af mit MB var for gammel en revision til at
clocke mere. Men den køre nu med en 1200 T-bird, og det går skam også fint,
selv om det går lidt langsommere end før. Men altså -- en 300 watts PSU,
eller gerne mere, og du er kørende.

Jesper

Fra : Olesen

Dato : 28-01-04 16:47

> [...]

> Det kan jeg godt svare på..
> Strømforsyningen døde af en poppet lyt pga. for stort strømkrav eller

Ahh..ok...PSU'en døde...trode det var på bundkortet,
hvor der ofte kan ses op-poppede lytter...mente
heller ikke, underdimensionerede strømforsyninger
kunne lave skade dên vej..)

Fra : Christian Mygind

Dato : 28-01-04 20:37

Laziter [9440] wrote:

> Det kan jeg godt svare på..
> Strømforsyningen døde af en poppet lyt pga. for stort strømkrav eller
> måske alderdom.

Præcist.

/Chr

Fra : Sune Storgaard

Dato : 28-01-04 18:19

Hansen & Bennetsen mumbled his insignificant opinion in:
4016c001$0$29401$edfadb0f@dread15.news.tele.dk

> [...]
> MB RAM, DVD-drev, 32 MB Geforce. Jeg kan godt starte op og gå i BIOS,
> men efter to-tre minutter går den død. Er det strømforsyningen på 200

Det kunne som de andre tråde påpeger godt være psu'en, prøv at hive alle
unødige ting af den, drev, pci kort, usb enheder osv. og se om det gør en
forskel..

men... det kunne jo også være varme / blæser ! Gå ind i bios og se hvad
temperaturen er, og om den langsomt stiger. Boardet har også alarm for
blæser hastighed og cpu temperatur, hvis temperaturen bliver for høj eller
blæseren kører under minimum, så lukker den ned -med en advarsel hvis det er
valgt. Tag et kik på spændingen nu du er derinde..

/Sune

Fra : Nørlev

Dato : 28-01-04 19:19

> [...]
> RAM, DVD-drev, 32 MB Geforce. Jeg kan godt starte op og gå i BIOS, men
> efter to-tre minutter går den død. Er det strømforsyningen på 200 W, det

Jeg har en 235 W strøm forsyning, du er velkommen til at prøve med, hvis du
ellers bor i nærheden af Søborg, men måske er 235 også i underkanten.

Nørlev