Vandskuring på mursten, der har fået lak.
Fra : Preben Andersen

Dato : 27-01-04 18:51

Jeg har et badeværelse, som jeg gerne vil vandskure og male. Desværre har
stenene i tidernes morgen få et par gange klar lak for at de kunne se lidt
pænere ud, og for at de skulle være nemmere at renholde.
Stenene kan ikke umiddelbart suge vand, mens fugerne suger en smule. Jeg vil
egentlig bare have fyldt fugerne ud, mens stenene gerne må kunne ses
tydeligt, altså næsten intet mørtel/cement på selve stenen.
Er der nogen her i gruppen, der har erfaring med et sådant projekt? Kan det
overhovedet lade sig gøre uden at skidtet falder af bagefter. Hvilke
materialer er det bedst at bruge?

mvh
Preben

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 27-01-04 22:14

det kan ikke holde prøv maling i stedet

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-01-04 19:48

"STIG RASMUSSEN" <dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> wrote in message
> det kan ikke holde prøv maling i stedet

Du har sikkert ret.

mvh
Preben

Fra : Kenneth G

Dato : 28-01-04 18:16

> [...]
det
> overhovedet lade sig gøre uden at skidtet falder af bagefter. Hvilke

Jeg tror jeg ville træk væge over med grov Sand-spardel det må kunne give
den samme virkning som vandskuring. evt.
Jeg er helt sikker på at det kan binde på den lak der er i fugerne.

Hilsen Kenneth

---

Fra : Preben Andersen

Dato : 28-01-04 19:49

"Kenneth G" <nul@putte.amager> wrote in message

> Jeg tror jeg ville træk væge over med grov Sand-spardel det må kunne give
> den samme virkning som vandskuring. evt.
> Jeg er helt sikker på at det kan binde på den lak der er i fugerne.

Har du erfaring med, at det kan holde på en halvblank overflade?

mvh
Preben

Fra : Ultimatos

Dato : 28-01-04 22:22

> [...]
det
> overhovedet lade sig gøre uden at skidtet falder af bagefter. Hvilke

Hej Preben.
Vi havde et lignende problem i vores stue, blot var murstenene malede i
stedet for lakerede. Vi forelagde Flügger vores problem og efter flere
overvejelser fandt de (Flügger) en løsning: Mal væggene med en mat (Flügger)
facademaling inden i vandskurer! Og, som sagt som gjort..... Og vores
vandskuring hænger der endnu!!! (efter 3½ år.)

M.v.h.

Fra : Inger Pedersen

Dato : 28-01-04 22:31

"Ultimatos" <"(perrikke@privat.dk)"> skrev i en meddelelse

> [...]
> facademaling inden i vandskurer! Og, som sagt som gjort..... Og vores
> vandskuring hænger der endnu!!! (efter 3½ år.)

Nu er der måske forskel på, hvad der kan holde i en stue og i et
badeværelse?

Hilsen Inger

Fra : STIG RASMUSSEN

Dato : 29-01-04 21:51

kæden er ikke stærkere end det svageste led udelad amatør svar

Fra : Preben Andersen

Dato : 30-01-04 07:02

"STIG RASMUSSEN" <dorthe.b.rasmussen@get2net.dk> wrote in message
> kæden er ikke stærkere end det svageste led udelad amatør svar

Og det betyder?
mvh
Preben

Fra : lonekjaer@hotmail.co~

Dato : 10-02-04 09:57

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> wrote in message news:<4016a4d5$0$27369$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...
> [...]
> Er der nogen her i gruppen, der har erfaring med et sådant projekt? Kan det
> overhovedet lade sig gøre uden at skidtet falder af bagefter. Hvilke

Du skriver at stenene gerne må kunne ses - jeg går ud fra at du kun
mener konturerne af stenene? Jeg har brugt Skalcem 2000 puds på vægge
med et tykt og blankt lag oliemaling (!), og det holder stadig (det er
nu ca. 7 år siden). Produktet blev blandet op til konsistens som grød
og påført med filtsebræt og efterfølgende malet.