/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Vand i benzinen !!!!
Fra : Tomahawk


Dato : 27-01-04 16:19

Hej NG !


Der er noget der undre mig, når vi snakker knallert eller scooter. Hvorfor
er der sådan en døje med vand i benzinen, om vinteren ?
Jeg har en speedfight LCE2 som jeg døjer meget med. Nu er junior også
begyndt at have problemer på hans sonic.
Når man ta'r en prøve fra tanken, så er der vand der i. Jeg kan ikke tro at
benzin selskaberne har vand i deres tanke, eller hvad ?
Jeg kunne forstå det, hvis det bare var i karburatoren, for der er der jo
effekten med kulde og varme = kondens. Er der nogen der har svaret på gåden
???
Så høre jeg gerne fra dem.


MVH
C.Christoffersen



 
 
Kim Larsen (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Kim Larsen


Dato : 27-01-04 17:07


"Tomahawk" <tomahawk@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:40168136$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hej NG !
>
>
> Der er noget der undre mig, når vi snakker knallert eller scooter. Hvorfor
> er der sådan en døje med vand i benzinen, om vinteren ?
> Jeg har en speedfight LCE2 som jeg døjer meget med. Nu er junior også
> begyndt at have problemer på hans sonic.
> Når man ta'r en prøve fra tanken, så er der vand der i. Jeg kan ikke tro
at
> benzin selskaberne har vand i deres tanke, eller hvad ?
> Jeg kunne forstå det, hvis det bare var i karburatoren, for der er der jo
> effekten med kulde og varme = kondens. Er der nogen der har svaret på
gåden
> ???
> Så høre jeg gerne fra dem.
>
>
> MVH
> C.Christoffersen
>
>

Nu du selv nævner det med karburatoren, hvorfor tror du så ikke der kan ske
det samme i tanken ?

Kim Larsen



Tomahawk (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Tomahawk


Dato : 27-01-04 17:49

Fordi den er lavet af plastic. Den er derfor ikke nær så følsom temperatur
mæssig som karburatoren er. Men ved extrem kulde kan det vel også forekomme.
Men det er rigtig hvis ikke selskaberne har vand i tankene, må det jo være
kondens, hvad skulle det ellers være ?

MVH
C.Christoffersen



Brian (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-01-04 17:55

Tomahawk wrote:
> Fordi den er lavet af plastic. Den er derfor ikke nær så følsom
> temperatur mæssig som karburatoren er.

Problemet er at du ikke holder tanken fyldt konstant.
Hvis der altid er en god mængde benzin på, er overfladen, hvor der kan
dannes kondens, mindre.

>Men det er rigtig hvis ikke selskaberne har vand
> i tankene, må det jo være kondens, hvad skulle det ellers være ?

Jeg tror nu at selskaberne har så stort et flow i deres tanke, at der ikke
kan nå at dannes kondens.

/Brian



Tommy Fer (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Tommy Fer


Dato : 27-01-04 18:09


> Jeg tror nu at selskaberne har så stort et flow i deres tanke, at der ikke
> kan nå at dannes kondens.

Det passer ikke, der samles undertiden kondens i tankene, flowet er ikke
større end det bundfalder og får lov at ligge der, indtil det når en hvis
stand, og så bliver det pumpet op. Man smøre en vandfølsom pasta på
pejlestokken, smider den i og vupti den skifter farve hvor der er vand.

Men har selv på mc tanket 1,5 liter vand i skotland... Det resulterede i et
dødt tændrør.... det største problem var så at man ikke kunne købe det rør i
uk.... damn det sked..

mvh Tommy Fer

>
> /Brian
>
>



Brian (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 27-01-04 18:37

Hejsa

Tommy Fer wrote:
>> Jeg tror nu at selskaberne har så stort et flow i deres tanke, at
>> der ikke kan nå at dannes kondens.
>
> Det passer ikke, der samles undertiden kondens i tankene, flowet er
> ikke større end det bundfalder og får lov at ligge der, indtil det
> når en hvis stand, og så bliver det pumpet op. Man smøre en
> vandfølsom pasta på pejlestokken, smider den i og vupti den skifter
> farve hvor der er vand.

Okay, jeg troede at de pumpede direkte fra tanken, og ikke op i en mindre
tank, netop for at forebygge de problemer.

Men de gør altså ikke noget for at forebygge kondens ?

> Men har selv på mc tanket 1,5 liter vand i skotland... Det
> resulterede i et dødt tændrør....

Så hvis man i en kold periode har futtet rundt uden karburator sprit i en
periode, kan det medføre et større slid på tændrøret ?

> det største problem var så at man ikke kunne købe det rør i uk.... damn
det sked..

Hehe... det må være Murphy's lov der træder til der :)

/Brian



Hekto (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 27-01-04 19:03

Tomahawk wrote in news:40168136$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Hej NG !
>
>
> Der er noget der undre mig, når vi snakker knallert eller scooter.
> Hvorfor er der sådan en døje med vand i benzinen, om vinteren ?
> Jeg har en speedfight LCE2 som jeg døjer meget med. Nu er junior
> også begyndt at have problemer på hans sonic.
> Når man ta'r en prøve fra tanken, så er der vand der i. Jeg kan
> ikke tro at benzin selskaberne har vand i deres tanke, eller hvad
> ? Jeg kunne forstå det, hvis det bare var i karburatoren, for der
> er der jo effekten med kulde og varme = kondens. Er der nogen der
> har svaret på gåden ???
> Så høre jeg gerne fra dem.
>
Det er som enkelt nok.
Der er altid vanddamp i luften. Når benzin forstøves, bruger den
varmeenergi fra luften den blandes med, til at fordampe. Prøv slev
med sprit eller benzin på hånden, og så pust!
Ved lave temperaturer gør den ekstra nedkøling at vanddampen bliver
til iskrystaller, i kaburatoren, og der opbygges til sidst så meget
is, at den ikke kan køre.

Lidt det samme med benzintanken. Er tanken ikke fyldt helt op, står
der luft over benzinen (selvfølgelig). Når det så bliver koldere om
natten, kan den kolde luft ikke indeholde så meget vanddamp,den
fortætter til nogle få vanddråber på siderne af tanken, og triller
ned i bunden, da vand er tungere end benzin.
Så fylder vi tanken op, bruger noget benzin, det bliver koldt om
natten, vandråberne triller ... og når vi har gjort det nogle gange,
er der så meget vand at det løber med ned i svømmerhuset og stopper
dyserne.

Sprit i benzinen opsuger vandet, så det forbliver 'opløst' og kan
ryge med ind og forbrændes.

Blæserkølede motorer har den fordel frem for de vandkølede, at
køleluften varmer luftfilter og kaburator op, og dermed sætter isen
sig ikke.
Derfor har du flere problemer med en LC end en AC.

--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Martin Faulkner (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Martin Faulkner


Dato : 27-01-04 20:38


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:Xns947DC1ADEFEB1hektodk@62.243.74.162...
> Tomahawk wrote in news:40168136$0$138$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:
>
> > Hej NG !
> >
> >
> > Der er noget der undre mig, når vi snakker knallert eller scooter.
> > Hvorfor er der sådan en døje med vand i benzinen, om vinteren ?
> > Jeg har en speedfight LCE2 som jeg døjer meget med. Nu er junior
> > også begyndt at have problemer på hans sonic.
> > Når man ta'r en prøve fra tanken, så er der vand der i. Jeg kan
> > ikke tro at benzin selskaberne har vand i deres tanke, eller hvad
> > ? Jeg kunne forstå det, hvis det bare var i karburatoren, for der
> > er der jo effekten med kulde og varme = kondens. Er der nogen der
> > har svaret på gåden ???
> > Så høre jeg gerne fra dem.
> >
> Det er som enkelt nok.
> Der er altid vanddamp i luften. Når benzin forstøves, bruger den
> varmeenergi fra luften den blandes med, til at fordampe. Prøv slev
> med sprit eller benzin på hånden, og så pust!
> Ved lave temperaturer gør den ekstra nedkøling at vanddampen bliver
> til iskrystaller, i kaburatoren, og der opbygges til sidst så meget
> is, at den ikke kan køre.
>
> Lidt det samme med benzintanken. Er tanken ikke fyldt helt op, står
> der luft over benzinen (selvfølgelig). Når det så bliver koldere om
> natten, kan den kolde luft ikke indeholde så meget vanddamp,den
> fortætter til nogle få vanddråber på siderne af tanken, og triller
> ned i bunden, da vand er tungere end benzin.
> Så fylder vi tanken op, bruger noget benzin, det bliver koldt om
> natten, vandråberne triller ... og når vi har gjort det nogle gange,
> er der så meget vand at det løber med ned i svømmerhuset og stopper
> dyserne.
>
> Sprit i benzinen opsuger vandet, så det forbliver 'opløst' og kan
> ryge med ind og forbrændes.
>
> Blæserkølede motorer har den fordel frem for de vandkølede, at
> køleluften varmer luftfilter og kaburator op, og dermed sætter isen
> sig ikke.
> Derfor har du flere problemer med en LC end en AC.
>
> --
> /Hekto
>
> Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
> semi-rockets ... no thanks!

Ja, sprit duer.
Jeg har diverse maskiner, og med lidt sprit i benzinen har jeg ingen
problemer.
mvh Martin F.




Tomahawk (27-01-2004)
Kommentar
Fra : Tomahawk


Dato : 27-01-04 20:38

En takker for alle svar.


MVH
Tomahawk



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste