Kegler til reperation af tørdragt
Fra : LCO

Dato : 27-01-04 10:43

Hej NG!
Jeg har hørt, at det skulle være muligt at købe sådan nogle (træ)kegler, man
kan bruge i forbindelse med skiftning af manchetter på tørdragt. Sådan så de
udspiler f.eks.halshullet, så det er nemmere at påmontere halsmanchetten.
Jeg har ledt med lys og lygte på diverse hjemmesider, men uden held, så nu
prøver jeg her.
Så er der nogle af jer, der kender til disse og ved, hvor man evt. kan købe
sådan nogle, så giv endlig lyd fra jer.
Mvh. Lykke

Fra : Henrik Manley

Dato : 27-01-04 11:21

Man kan købe de små runde bøjer og de passer helt fint. 1,5 liter cola
flasker er gode til ærmerne.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-01-04 11:35

Henrik Manley <m@nley.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:d1Eg$8L5DHA.732@gud.bends.dk...
> Man kan købe de små runde bøjer og de passer helt fint. 1,5 liter cola
> flasker er gode til ærmerne.

1,5 l colaflasker er vist hvis manchetterne skal sidde oppe på overarmen
Er det ikke en ½ l ?

Allan Hansen

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 27-01-04 16:25

"Allan Hansen" <REMOVETHISalhansen@rh.dk> wrote in message news:bv5et4>
> 1,5 l colaflasker er vist hvis manchetterne skal sidde oppe på overarmen

> Er det ikke en ½ l ?

Man behøver vel ikke absolut at proppe flasken helt igennem, men blot stoppe
den i indtil det passer med manchettens størrelse?!

Thore

Fra : Claus Larsen

Dato : 27-01-04 14:17

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan købe de små runde bøjer og de passer helt fint. 1,5 liter cola
> flasker er gode til ærmerne.
>
> --
Et godt råd kan være at bruge en fender i passende størrelse da du har en
længere ens overflade
du kan finjustere den ved at tilføre fenderen luft efter behov. (skal
sidde stramt)
sæt så halsmanchetten ned over fenderen og fastgør den event. med et par
sammeføjede strips et par. cm fra kanten
så manchetten ikke pludseligt glider af
fold det stykke der skal lim på tilbage langs stripskanten stød de to
kanter mod hinanden. fåfør derefter lim på både dragt og manchet min. 3 lag
( lad tørre mellem hver lag) derefter kan du forsigtigt folde kanten tilbage
over dragtåbningen (undgå folder) og vupti så sidder den der.
PS: husk at du kun har et forsøg da delene ikke kan skilles ad når de
først er sammenføjede.
Fenderen kan med fordel hænges ned fra en krog i loftet.

Hilsen
Claus Larsen

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 27-01-04 12:44

Tja, mit råd vil nu også være at bruge en af de runde orange plastic bøjer
til halsåbningen og ½ liters sodavandsflasker (de skal have jævne,
parallelle sider) til ærmerne.

Thomas Mikkelsen

Fra : LCO

Dato : 30-01-04 12:37

Takker for de mange gode ideer og svar.....

(Underligt der ikke er nogle, der kender til de kegler, men så længe det
andet funder lige så godt...)