Undervandshus til Canon Eos 5000
Fra : Peter Braun

Dato : 25-01-04 18:52

Hej Ng.

Jeg har for nyligt investeret i et Minolta Dimage 7i digital-kamera.
Efterfølgende er jeg begyndt at dykke og har opdaget at det ikke er så nemt
at finde et undervandshus til dette kamera. Mit gamle kamera er et Canon Eos
5000 SLR, som stadig virker fint. Derfor tænkte jeg om det ikke var nemmere
og bedre at bruge dette som UV-kamera? Hvor finder jeg et solidt UV-hus til
dette og har I nogen erfaringer mht. mærker, produkter, som jeg bør tage i
betragtning inden jeg køber noget?

Klar sigt!

Peter

Fra : Peter F.

Dato : 25-01-04 19:19

> [...]
nemt
> at finde et undervandshus til dette kamera.

Jeg har selv ledt efter et, og det eneste jeg har fundet er dette:
http://www.digideep.com/product.php?pType=housing&mID=6&pID=579 Og det
koster knaster !

MVH Peter Stenkilde

Fra : Peter Braun

Dato : 25-01-04 20:42

"Peter F." <*remove*pfs@lightship.detteskalogsåfjernes.dk> skrev i en
meddelelse news:401407ad$0$231$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> nemt
>
> Jeg har selv ledt efter et, og det eneste jeg har fundet er dette:
> [...]

Hej Peter.

Tusind tak for dit svar. Du har helt ret - det koster godt nok knaster.

Har du et bud på hvor jeg kan finde et hus til mit Canon EOS 5000?

Med venlig hilsen

Peter Braun

Fra : HENRIKNI@REMOVEdk.ib~

Dato : 25-01-04 23:15

Prøv evt. www.ikelite.com - de laver pro. UV-huse til næsten alt, men også
kun i den dyrere ende.....

Mvh
Henrik

Fra : Peter Braun

Dato : 26-01-04 18:59

<HENRIKNI@REMOVEdk.ibm.com> skrev i en meddelelse
Prøv evt. www.ikelite.com - de laver pro. UV-huse til næsten alt, men også
kun i den dyrere ende.....

Mvh
Henrik

Hej Henrik.

Det lader ikke til at Ikelite har et hus på programmet til mit EOS 5000 -
det er sikkert for gammelt Men tak for buddet.

Fra : Hansen

Dato : 26-01-04 14:02

Hej

Er EOS 5000 mangen til 300 ?

For jeg har et Ikelite hus til en 300 til salg

Hansen
dyk@image.dk

Fra : Peter Braun

Dato : 26-01-04 19:00

Hej Hansen.

På Ikelites hjemmeside http://www.ikelite.com/web_pages/slrcanon.html ser
det ikke ud som om at det der passer til 300 passer til mit. Det ser faktisk
ud som om de ikke længere laver et til mit kamera

Men tak for tilbuddet.

Med venlig hilsen

Peter Braun

Fra : Peter Kar$toft

Dato : 27-01-04 23:33

Passer huset til mit EOS 500N måske?

Peter

--
PS. Der er "fejl" i min mail adresse

Fra : Karsten Hansen

Dato : 29-01-04 18:36

Ja, Det passer til EOS50N
Send en mail hvis du har interesse i at købe det.

Hansen

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 28-01-04 09:23

Hej Peter.
Jeg var selv ved at bestille Ikelite, da jeg faldt over det væsentlig
billere FANTASEA, som jeg netop har bestilt i USA til mit Nikon Coolpix
4300.
Pris : Ca. dkk 1.000,-
Prøv at besøge www.bhphotovideo.com og se om du evt. kan få noget der passer
til dit kamera dér. De har også mange andre mærker, og det er formentlig ét
af USA's mest velrenommerede steder at handle. Jeg har desuden også været i
selve butikken, og det får altså danske fotobutikker til at blegne en del.
Held og lykke
Mvh Niels Hejnfelt