Hjælp til PGO
Fra : claus og helle

Dato : 24-01-04 22:50

Jeg kan ikke få startet den,den for benzin,men gnisten på tændrøret er meget
svag,har prøvet med andre rør virker ikke,og engang imellem kommer den med
et knald i udstødningen men den starter ikke.Er der ikke en der har en ide
hvad der kan være galt. Det er en Hot 50.

--
Opel Senator 89" 3,6 i Irmscher
Alfa Romeo 33 93" Vinterbil

Fra : Axelgaard

Dato : 25-01-04 11:02

"claus og helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et knald i udstødningen men den starter ikke.Er der ikke en der har en ide
> hvad der kan være galt. Det er en Hot 50.

Hvis den "knalder" i udstødningen kan den nemt være druknet. Pil tændrøret
ud, træd et par gange på kickstarteren, rens tændrøret (eller skift det) og
smid det tilbage i maskinen - er problemet væk?

Fra : claus og helle

Dato : 25-01-04 11:36

Nej gnisten er svag det er det der er problemet

Fra : Axelgaard

Dato : 25-01-04 11:54

"claus og helle" <frederiksen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Nej gnisten er svag det er det der er problemet

Hvis gnisten er svag må det da være indlysende at tjekke tændings systemet.
Har du set hvordan gnisten skal se ud normalt siden du kan vide at den er
svag?

Fra : Mr Cool Himself

Dato : 25-01-04 12:21

"Axelgaard" <axelgaardNOSPAMPLZ@mail1.stofanet.dk> wrote in

> Hvis gnisten er svag må det da være indlysende at tjekke tændings
> systemet. Har du set hvordan gnisten skal se ud normalt siden du kan
> vide at den er svag?

Havde samme problem - skiftede batteriet, så var problemet løst.
Det viste sig at det gamle batteri stjal så meget strøm fra resten
af anlægget at der ikke var nok til en gnist...

/Mr.Cool Himself.

Fra : claus og helle

Dato : 25-01-04 15:07

Jeg har haft taget et fra sønnens elbil virker stadik ikke

Fra : claus og helle

Dato : 26-01-04 14:41

Har prøvet alt intet virker,er der ikke en der har løsningen på det ?

Fra : GK

Dato : 26-01-04 17:00

ved ikke om det her er løsningen ,,, jeg hade en 250 kx kawa cross maskine
.... som heller ikke ville starte der var gnist og den skød en gang imellem
men starte ville den ikke ... løsningen var en ny føde spole ,, så gik den
som den skulle ,,, tror du har et tændings problem ... da der godt kan være
gnist på ,, men den tænder alså bare ikke der hvor den skal ... en ny stator
koster 400 ved t-hansen til kawaen 3000kr uurrkk så klynk ikke
måske kan du bruge det til noget...

mvh GK