MSI 865PE Neo2 LS - Problem med SATA hardd~
Fra : Afterburner

Dato : 24-01-04 01:41

Hej

Jeg har installeret en WD 250 GB SATA 150 harddisk på mit bundkort, men
efter installationen er mine to Dvd-drev væk !
Hvis jeg bytter dvd-drevenes plads i ide-soklen med mine ide harddiske er
det harddiskene jeg ikke kan se.
Er der nogen der kan hjælpe mig

Mvh
Jens

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 24-01-04 12:16

> [...]
> Hvis jeg bytter dvd-drevenes plads i ide-soklen med mine ide
> harddiske er det harddiskene jeg ikke kan se.

Det kunne lyde til at din ene IDE port er brændt af. Hvordan det er lykkedes
aner jeg ikke, men det lyder sandsynligt, jvf. ovenstående beskrivelse.

--
Mvh. Kim, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Afterburner

Dato : 24-01-04 12:21

Hej,

Nej portene er ikke brændt af, for hvis jeg deaktivere S-ATA i bios´en kan
jeg
se både mine ide harddiske samt dvd drev .

Mvh
Jens

"Kim Fritze Sillasen [9000]" <Fritze76JEGHADERSPAM@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:butk6n$2ahs$1@news.cybercity.dk...

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 24-01-04 12:47

> Nej portene er ikke brændt af, for hvis jeg deaktivere S-ATA i
> bios´en kan jeg
> se både mine ide harddiske samt dvd drev .

Det havde hjulpet, hvis du havde skrevet dette fra starten. Og kig også lige
www.usenet.dk under Citatteknik, så vil det være meget rarere at holde en
samtale med dig herinde.

Er det i BIOS de forsvinder eller er det i Windows?

Jeg havde lidt af det samme problem engang og det var fordi jeg kørte med
"Plug'N'Play OS = disabled" i BIOS Det hjalp at skifte den til Enabled. Det
er noget med om det er BIOS eller Windows, der tager sig af at tildele IRQ
eller noget lignende

Det er muligt det vil hjælpe dig at skifte den. Hvis ikke, så er jeg blank
og der er sikkert en anden og mere vidende der vil overtage at hjælpe.

Held og lykke.

Fra : Henrik, Aalborg

Dato : 25-01-04 11:22

"Afterburner" <jens.hansen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter installationen er mine to Dvd-drev væk !
> Hvis jeg bytter dvd-drevenes plads i ide-soklen med mine ide harddiske er

Hej Jens.

Nu kender jeg ikke dit bundkort, men på mit Epox 4PCA3+ har jeg følgende
muligheder mht SATA i Bios:

[Disabled]: Den giver sig selv

[For Primary]: det medfører, at min S-ATA kontroller vil være primær
kontroller, og dermed sætte det primære P-ATA stik på bundkortet ud af
drift.

[For Secondary]: det medfører, at min S-ATA kontroller vil være sekundær
kontroller, og dermed sætte det sekundære P-ATA stik på bundkortet ud af
drift.

[Enhanced Mode]: En kombination af både P-ATA og S-ATA, der gør at der kan
være 6 drev tilsluttet på samme tid.

Prøv at kigge i Bios eller i manualen til dit bundkort, for at se, om ikke
du har cirka de samme muligheder. Hvis du har, så prøv at sætte den til
Enhanced Mode.

Henrik, Aalborg

Fra : Afterburner

Dato : 25-01-04 11:58

Hej Henrik

Jeg har i ATA-Configuration valgt (P-ATA + S-ATA)
Når dette er valgt har jeg mulighed for at vælge (P-ATA 1st Channel eller
S-ATA 1 st Channel) dette har kun betydning for hvilket drev der
tiltænkt at boote på.

Mvh
Jens