Opdeling af side i procenter
Fra : Kim Hansen

Dato : 23-01-04 11:25

Hej

Lige et spørgsmål... jeg vil gerne have en side består af en
tabel
opdelt i tre rækker, breden på disse er fast men ikke højden

række 1 = height="60px"

række 2 = denne række skal så udfylde resten af vinduet
men hvordan ??

række 3 = height="70px"

Det er let nok at tildele Height="xx%" men dette er jo ikke
tilladt når HTML skal valideres, nogen ideer til hvordan dette
kan løses.

Kim H.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-04 12:08

Kim Hansen skrev:

> Lige et spørgsmål... jeg vil gerne have en side består af en
> tabel
> opdelt i tre rækker, breden på disse er fast men ikke højden

Overvej at bruge div i stedet.

Du får lige et postkort:
<http://www.lazycat.org/postcards/tables.html>

> Det er let nok at tildele Height="xx%"

Du mener vel 100% på selve tabellen? (Det vil virke i nogle
browsere i quirks mode, men validerer ikke).

> men dette er jo ikke tilladt når HTML skal valideres,

Korrekt. Brug div til at lave din side. Her kan du fx benytte
positionering til at opnå en lodret tredeling. Jeg har lavet et
eksempel her:

   <http://www.gyros.dk/usenet/html/tredeltlodret.shtml>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-01-04 12:24

Det var jo lige det jeg manglede...

Hvis man ændre width til f.eks 800 er det så muligt
at centrer indhold på vinduet ??
og hvordan kan jeg smide det over i en CSS fil

Fra : Kim Hansen

Dato : 23-01-04 12:28

Undskyld de mange svar... der var lige en kollega der synes det
kunne være sjovt at clike post indlæg flere gange

Jeg har fået smidt det over i en CSS fil, mangler kun at få det
centreret på siden

/ Kim Hansen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-01-04 12:34

Kim Hansen skrev:

> Det var jo lige det jeg manglede...

Hvem svarer du og hvad svarer du på?

Det er svært at se når du ikke citerer noget.

Læs venligst <http://html.dk/nyhedsgrupper/usenet.asp> - afsnittet
"Gælder der nogle regler for nyhedsgrupperne?".
--
Jens Gyldenkærne Clausen