Hilsen
Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 21-04-01 18:59

Det anfald, der startede i går kl. 20 er ikke ovre endnu, så måske er
der håb denne gang.
Jeg er eftarhånden jævnligt bevidstløs. Jeg kaster op ret umotiveret.
Jeg døser det meste af tiden.

Lige nu ville livskvalitet være en pille, der kunne fjerne smerter én
gang for alle.

Som dronningen plejer at sige: "Vore tanker går til Annette".
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Fra : strid

Dato : 21-04-01 20:02

Jeg sender alle god tanker i verden til dig søde Kaj.

Astrid

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-04-01 14:38

strid skrev:

>Jeg sender alle god tanker i verden til dig søde Kaj.

Tak for det Astrid. Jeg kom vist igen for en bemærkning.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 24-04-01 15:01

> Tak for det Astrid. Jeg kom vist igen for en bemærkning.

Godt at ha' dig tilbage Kaj

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://vvv.fischer.as

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-04-01 21:31

Søren C. Fischer skrev:

>Godt at ha' dig tilbage Kaj

Tak Søren. Det er dejligt at vende tilbage til sådan en flok 'rødder',
der ved lidt om, hvad det hele handler om.

Fra : robertr@mail1.stofan~

Dato : 21-04-01 22:28

On Sat, 21 Apr 2001 19:58:47 +0200, Kaj Svenningsen
<newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

> [...]
>--
>Kaj Svenningsen
>
>Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Hej Kaj og Annette

Vore tanker går også til dig og Annette.

Lisbeth har ellers sat næsen op efter at møde dig - når vi nu
alligevel lige er i Jylland (det er jo lige ved siden af!) -
Rehab2001.
(Lotte og I andre - er I blevet enige om en dato med samt en tid?)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 21-04-01 23:50

On Sat, 21 Apr 2001 21:27:35 GMT, robertr@mail1.stofanet.dk wrote:

>(Lotte og I andre - er I blevet enige om en dato med samt en tid?)

Det var vist onsdag vi blev enige om - Lotte og jeg i hvertfald.
---

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j@post6.tele.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-04-01 14:38

robertr@mail1.stofanet.dk skrev:

>Lisbeth har ellers sat næsen op efter at møde dig - når vi nu
>alligevel lige er i Jylland (det er jo lige ved siden af!) -
>Rehab2001.

Ellers?

Hæhæ Robert. Den gik ikke. Jeg har lige et vers endnu, så Lisbeth kan
bare beholde næsen oppe.

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 24-04-01 18:54

> [...]
> --
> Kaj Svenningsen
>
> Behandl dig selv som du vil behandles af andre.

Hej Kaj - Det er Lisbeth.
Velkommen 'hjem'.
Hvornår må jeg tage næsen ned igen?
Det er så svært at se, hvor jeg skal gå!

Mange varme hilsner Lisbeth
PS - hvor er det nemt nu, hvor jeg er flyttet sammen med putteren igen.

Øh Jow da åss. En bette hilsen fra mig.

Robert Refsgaard
----
Smil - det smitter
1 forklaring.
Jeg har fået repareret Outlook Express, så den virker nu.
Jeg skal bare lige lære at huske, hvilke knapper der skal trykkes på, når
jeg vil sende til gruppen. Jeg kom for skade at sende direkte til Kaj.
Tilgengæld fik vi et svar direkte fra Kaj. Det hele står over stregen - som
et fra-og-til kort.

Vi fik besøg af en service-konsulent idag. Beretter senere.
--
MVH Robert Refsgaard
----

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-04-01 21:35

Robert Refsgaard skrev:

>Jeg skal bare lige lære at huske, hvilke knapper der skal trykkes på, når
>jeg vil sende til gruppen. Jeg kom for skade at sende direkte til Kaj.

Hellere se jeres meddelelser 2 gange end gå helt glip af dem Robert.

Fra : Ulla og Mike

Dato : 22-04-01 09:02

Kaj Svenningsen skrev
> Lige nu ville livskvalitet være en pille, der kunne fjerne smerter én
> gang for alle.
Hej Kaj og Annette.
En stor hilsen og mange tanker til jer begge, Kaj med din jern vilje, mon
ikke du finder din indre "pille" .
Nyd solen og hinanden mens vi alle her tænker på jer.
Ulla og fam.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-04-01 14:38

Ulla og Mike skrev:

>En stor hilsen og mange tanker til jer begge, Kaj med din jern vilje, mon
>ikke du finder din indre "pille" .

Der er ting, man ikke skal pille ved. Se nu selv, nu sidder jeg jo her
igen, uden at have opnået et resultat.

>Nyd solen og hinanden mens vi alle her tænker på jer.

Tak. Det prøver vi lige så.

Fra : Jesper Høy Jakobsen

Dato : 22-04-01 20:02

Hej Kaj,

Du får også lige nogle kærlige tanker med på vejen fra mig

Med venlig hilsen Jesper.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-04-01 14:39

Jesper Høy Jakobsen skrev:

>Hej Kaj,
>
>Du får også lige nogle kærlige tanker med på vejen fra mig

Tak for det Jesper. I gør mig snart helt fjale.

Fra : "derly lütken"

Dato : 24-04-01 16:13

In article <4f83e0f2f7b93ac3e28633be5517ca7a@kallerup.dk>, "Kaj
Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

> I gør mig snart helt fjale.

Og det betyder ? (på forståeligt dansk)

--
\\Derly
_____________________________

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 24-04-01 21:38

derly lütken skrev:

>Og det betyder ? (på forståeligt dansk)

Det ligger et sted på en skala der starter med genert og ender i flov.
Altså en blanding af de to ord/følelser.

Ikke flov (og alligevel lidt rød i hovedet), ikke genert (og alligevel
lidt krøllen tæer).

Fra : "derly lütken"

Dato : 25-04-01 10:36

In article <055b7eb9f0dccd0659e67a280e0c293c@kallerup.dk>, "Kaj
> [...]

> Altså en blanding af de to ord/følelser.
>
> Ikke flov (og alligevel lidt rød i hovedet), ikke genert (og alligevel

Det er altså det, vi her ovre på djævleøen kalder: forlegen

--
\\Derly
_____________________________

Fra : susanne

Dato : 25-04-01 19:26

derly lütken skrev i meddelelsen
<20010425.113600.1789366143.1731@karin.stofanet.dk>...

>Det er altså det, vi her ovre på djævleøen kalder: forlegen

Tak, Derly! Jeg havde det lige på tungen, men er vist ved at blive
lidt småsenil......

susanne

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-04-01 20:13

susanne skrev:

>Tak, Derly! Jeg havde det lige på tungen, men er vist ved at blive
>lidt småsenil......

Små?
Dagens underdrivelse?

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-04-01 20:12

derly lütken skrev:

>Det er altså det, vi her ovre på djævleøen kalder: forlegen

Udmærket. På den her måde ender vi vel med at blive multisprogede. Mon
dialektundervisning hører under gruppens emne?

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 25-04-01 21:51

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote in message

> Udmærket. På den her måde ender vi vel med at blive multisprogede. Mon
> dialektundervisning hører under gruppens emne?

Næ - men det er jo, nu som før - møj nøjvendi eller wha Kaj?
Ellers må vi jo til at have undertekster på!

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-04-01 22:49

Robert Refsgaard skrev:

>Næ - men det er jo, nu som før - møj nøjvendi eller wha Kaj?
>Ellers må vi jo til at have undertekster på!

Som sæwanle hår du jo ret Robert. Du ka et væ en hiel orsung mæ den
lywsvisdom do hår.

Fra : "derly lütken"

Dato : 26-04-01 19:00

In article <e3833ed5d4d584ab49e34cd61207386c@kallerup.dk>, "Kaj
Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> wrote:

> Udmærket. På den her måde ender vi vel med at blive multisprogede. Mon
> dialektundervisning hører under gruppens emne?

Jow, men hvissom man itte rijti kan forstue ded, kand mand jo gådt
siiige, at mand har et språghandikap, og så må dæjn vare in'enfor
gruppins områe

--
\\Derly
_____________________________

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-01 21:23

derly lütken skrev:

>Jow, men hvissom man itte rijti kan forstue ded, kand mand jo gådt
>siiige, at mand har et språghandikap, og så må dæjn vare in'enfor
>gruppins områe

De trøster mæ da en diel at do er sekker po det.
Manne slaws tak.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-04-01 23:45

Kaj Svenningsen skrev:

>Det anfald, der startede i går kl. 20 er ikke ovre endnu, så måske er
>der håb denne gang.

Jeg har nu lagt en lidt mere uddybende forklaring på hjemmesiden, som
forsøger at ridse tingene lidt kronologisk op.

Da jeg så sjældent har haft lejlighed til at rose noget thyholmsk, vil
jeg anmode om, at man bemærker min nuværende ergos indsats, omend den
syner lidt spinkel. Hun er bl.a. ansvarlig for at K-J har forsøgt at
lette røven i tide.

Hvis Jimmy og kæresten er her endnu, ser de måske hvor diffust
livskvalitet er for nogle af os.
http://www.kajsvenningsen.dk/

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-01 06:00

Kaj Svenningsen skrev:

>Jeg har nu lagt en lidt mere uddybende forklaring på hjemmesiden, som
>forsøger at ridse tingene lidt kronologisk op.

Jeg er her lige lidt endnu, og vil lige be jer kigge grundigt på
borgmesterens redegørelse på nyeste side i sagen.

Jeg kan med min meget begrænsede intelli... den der ikke forstå, hvad
manden forsøger at få mig til at godkende.

Vil han forlange, at jeg skal godtage, at sagen om vaskehallen blev
syltet i hjemmeplejen 13 døgn for den blev startet?
Tager han det som en lille hovsa, at en eller flere personer i
administrationen trækker ham rundt ved trynen på den måde i den
offentlige manege, eller er han totalt kassabel?

Giv mig et godt og velment råd, evt med instrukser om anvendelsen af
våben vedlagt.

Er det monstro en sag for hjemmeværnet?

Vi snakkes ved, når engang i har fået brugt jeres skønhedssøvn venner.

Fra : Lotte-m

Dato : 26-04-01 12:04

> [...]

> Jeg kan med min meget begrænsede intelli... den der ikke forstå, hvad
> manden forsøger at få mig til at godkende.

Som jeg læser det, så giver han en uforbeholden undskyldning.
Jeg kan ikke huske, hvornår jeg sidst har set en undskyldning
fra det offentlige, hvor den ansvarlige ikke forsøger at pakke
undskyldningen ind i (bort)forklaringer.

> Tager han det som en lille hovsa, at en eller flere personer i
> administrationen trækker ham rundt ved trynen på den måde i den
> offentlige manege, eller er han totalt kassabel?

Det eneste jeg ikke bryder mig om i undskyldningen er
"så vidt det er muligt". Det /kan/ betyde, at Borgmesteren blot er
realistisk og erkender, at fejl ikke kan undgåes 100%, men det er
en klundtet formulering, for udgangspunktet må da være, at fejl
ikke må forekomme.

> Giv mig et godt og velment råd, evt med instrukser om anvendelsen af
> våben vedlagt.

Du har klaget over administrationen, til kommunens øverste
ledelse og har (som jeg læser det) fået medhold - jeg kan ikke
se der er mere at gøre. Men jeg vil gemme det brev et sikkert
sted, for hvis smøleriet fortsætter, vil det da være et godt
brev at vedlægge som billag.

> Vi snakkes ved, når engang i har fået brugt jeres skønhedssøvn
> venner.

Gad vide hvornår det der skønhedssøvn begynder at virke?

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-01 17:57

Lotte-m skrev:

>Som jeg læser det, så giver han en uforbeholden undskyldning.

Måske har du ret.

>Det eneste jeg ikke bryder mig om i undskyldningen er
>"så vidt det er muligt". Det /kan/ betyde, at Borgmesteren blot er

Det er måske min holdning til ham og hans administration, der farver
mig, men jeg har problemer med den venlige fortolkning.

>Du har klaget over administrationen, til kommunens øverste
>ledelse og har (som jeg læser det) fået medhold - jeg kan ikke

Jamen ... en begrundelse med at man kom til at sylte sagen, inden man
kendte den ... det suser lidt over mit hovede.

Jeg sagde jo nok, jeg brændte celler af på stribe.

>Gad vide hvornår det der skønhedssøvn begynder at virke?

Nåhhh, du fisker.

Fra : Lotte-m

Dato : 26-04-01 18:39

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Det er måske min holdning til ham og hans administration, der farver
> mig, men jeg har problemer med den venlige fortolkning.

Det er jeg klar over. Jeg kender fra mig selv den der mekanisme,
med at læse ting, fra personer man har haft en konflikt med, så
tolkningen bliver negativ, hvis der bare er det mindste at gribe fat i.
Men konsekvensen er, at eventuelle "udstrakte hænder" eller nok
så velmente bemærkninger overses og konfliktstemningen
opretholdes.

Jeg kan ikke læse Gades tanker, men du taber ikke noget ved at
tro, at hans undskyldning er ærlig ment....

> Jamen ... en begrundelse med at man kom til at sylte sagen, inden man
> kendte den ... det suser lidt over mit hovede.

Der er rod i datoerne - men det ændrer ikke nødvendigvis gyldigheden
af Gades erkendelse - at sagsbehandlingen har været uacceptabel.

> Jeg sagde jo nok, jeg brændte celler af på stribe.

De hjerneceller der er intakte, forekommer at virke. Det er s* da
naturligt, at du reagerer og læser som du gør: Du er blevet skidt
behandlet og har grund til at være vred og kritisk.

> Nåhhh, du fisker.

Bibi så en reklame i fjernsynet, for en eller anden vidundercreme
- hun sagde "Mor måske skal du have så'n en creme", så kiggede
hun længe på mig og fortsatte: "Det bliver nok dyrt, for det er jo
store arealer"

Senere fandt jeg ud af, at pointen vistnok stammer fra en Hausgaard
joke og det - hvem ellers - var Jan, der lokkede hende til at fyre den af.

Jeg satser på skønhedssøvnen.....

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-01 21:27

Lotte-m skrev:

>Jeg kan ikke læse Gades tanker, men du taber ikke noget ved at
>tro, at hans undskyldning er ærlig ment....

Det tror jeg også den er.

>Der er rod i datoerne - men det ændrer ikke nødvendigvis gyldigheden
>af Gades erkendelse - at sagsbehandlingen har været uacceptabel.

Det var jo der jeg kom ind.
Hans undskyldning er sikkert ærligt ment, men han har fanme da ikke
læst sin egen underskrevne forklaring. Det gør det hele utroværdigt
samlet set.
Ellers får jeg da ret, de trækker ham (fjoget) grinende rundt i
manegen.

I det første tilfælde er han sgu for dum at han bare skriver under.
I det andet tilfælde er han da til skraldespanden, at han finder sig i
behandlingen.

Rod i datoer er ikke noget tilfældigt i den forvaltning, det burde du
vide. Det er helt systematisk.

Undskyld min sammenligning Lotte, men dit første svar kunne Alice have
skrevet, var Annettes og min første reaktion.

Fra : Lotte-m

Dato : 26-04-01 22:39

> [...]

> Hans undskyldning er sikkert ærligt ment, men han har fanme da ikke
> læst sin egen underskrevne forklaring. Det gør det hele utroværdigt

Eller ogå har han set det og gengiver blot datoerne, som de står i
journalerne. Han /har/ "godkendt" at der er tale om uacceptabel
sagsbehandling og efter min obebevisning bliver han da først
utroværdig, hvis han "forskønner" datoerne.

> I det første tilfælde er han sgu for dum at han bare skriver under.
> I det andet tilfælde er han da til skraldespanden, at han finder sig i
> behandlingen.

Jeg opfatter hans gennemgang af datoerne som en "afskrift" af
journalerne og der kan godt være datoforskydninger, feks fordi
notater skrives nogle dage efter henvendelsen - det er de
færreste sagsbehandlere, der skriver notaterne ind i journalen straks
og der kan snildt ske en fejl. Jeg har kigget tilbage i din dagbog og
kan ikke se umiddelbart at den 18/5 skulle være en skæringsdato....
udover du omkring den dato havde en livlig emailkorrenspondance
med Alice.... 30/5 er datoen for funktionsbeskrivelsen......

> Rod i datoer er ikke noget tilfældigt i den forvaltning, det burde du
> vide. Det er helt systematisk.

Jeg tror ikke der findes ikke én forvaltning i kongeriget, hvor datoerne
er 100% korrekte i alle journaler. Især når man har aktive journaler i
flere
afdelinger og hvis sagsbehandlerne ikke selv renskriver journalerne. Når
der er tale om vigtige datoer, feks når det kan have betydning for
borgeren,
om henvendelsen skete den 5 eller 7, så vil jeg være særlig opmærksom ,
men der kan ske fejl alligevel. Ved mange typer ansøgninger findes der en
underskrevet ansøgningsblanket, hvorfor datoen vil kunne verificeres, hvis
det er nødvendigt.

> Undskyld min sammenligning Lotte, men dit første svar kunne Alice have
> skrevet, var Annettes og min første reaktion.

Jamen dog

Da jeg har prøvet at sidde med journalerne og skulle indføre de seneste
dages notatpligtige kontakter (måske 20 om dagen), ved jeg, hvor let et
5-tal kan blive til et 6-tal. Jeg har endnu til gode at møde en
sagsbehandler,
der har tid til at tjekke og dobbelttjekke alle detaljer. Ordentlige
sagsbehandlere tjekker vigtige datoer og faktiske forhold af betydning,
men ikke petitesser.

Din sag er kompliceret, der er mange henvendelser og flere afdelinger
er inddraget og mange steder har hver afdeling en særkilt journal. Når
et hændelsesforløb skal stykkes sammen er det som at lave et puslespil,
Vi ved jo at i hvert fald at sygeplejersken i din kommune fører sin egen
journal, det samme vil jeg tro ergoterapeuten gør og så har vi Karl Johan,
der er mange fejlmuligheder, når puslespillet skal stykkes sammen.

I den ideel verden er journaler pinligt fejlfri, men verden er ikke ideel
og da slet ikke på Thyholm :-/

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-04-01 00:29

Lotte-m skrev:

> [...]
>sagsbehandling og efter min obebevisning bliver han da først
>utroværdig, hvis han "forskønner" datoerne.

Han skal datte forskønne, han skal tvivle på forvaltningens evne til
at sylte ikke opståede sager.

>og der kan snildt ske en fejl. Jeg har kigget tilbage i din dagbog og
>kan ikke se umiddelbart at den 18/5 skulle være en skæringsdato....
>udover du omkring den dato havde en livlig emailkorrenspondance

Småklip fra journalside:
17.5. D.d. drøftet sagen med Alice Brink .... begynder sagsbeh..... på
grundlag af emails..... sendt kopier af sagsakter til....

>med Alice.... 30/5 er datoen for funktionsbeskrivelsen......

Derfor er denne dato nemlig sikker nok.

>Din sag er kompliceret, der er mange henvendelser og flere afdelinger
>er inddraget og mange steder har hver afdeling en særkilt journal. Når
>et hændelsesforløb skal stykkes sammen er det som at lave et puslespil,

Det er sikkert sandt nok.

>Vi ved jo at i hvert fald at sygeplejersken i din kommune fører sin egen

Tjah, førte og førte. Hun er i øvrigt forhenværende.

>journal, det samme vil jeg tro ergoterapeuten gør og så har vi Karl Johan,

Det gør hun.

>I den ideel verden er journaler pinligt fejlfri, men verden er ikke ideel
>og da slet ikke på Thyholm :-/

Jeg synes nu nok, at selv på Thyholm burde borgmesterforklaringer
hænge sammen.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-01 23:36

Fra : Lotte-m

Dato : 27-04-01 12:25

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Jeg synes nu nok, at selv på Thyholm burde borgmesterforklaringer
> hænge sammen.

Kanske det er et spørgsmål om smag og behag.

For mig at se er en _uforbeholden undskyldning_ (som
jeg synes du har fået), meget mere "værd", end en
undskyldning, der udvandes i (bort)forklaringer: "Vi har
lavet en fejl, det er vi kede af, men du skal vide, at vi ikke
helt kan gøre for det (tager ansvaret på os), fordi bla,
bla, bla, bla".

Jeg har sjældent set en så uforbeholden undskyldning
fra det offentlige, som den du har fået.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 27-04-01 17:11

Lotte-m skrev:

>Kanske det er et spørgsmål om smag og behag.

Måske nok, men også et spørgsmål om, hvem der bør drages til ansvar
for sine handlinger.

> [...]
>lavet en fejl, det er vi kede af, men du skal vide, at vi ikke
>helt kan gøre for det (tager ansvaret på os), fordi bla,

Vi har kvajet os gebommerligt. Det er vi flove over, og vi er i gang
med at fremstille kamintæpper af de skyldige, hvilket burde borge for,
at den slags ikke gentager sig foreløbeg.

Tæpperne vil blive fremsendt uden beregning, når de er færdiggarvede.

>Jeg har sjældent set en så uforbeholden undskyldning
>fra det offentlige, som den du har fået.

Du har nok ret.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 28-04-01 23:08

Lotte-m skrev:

>Jeg har sjældent set en så uforbeholden undskyldning
>fra det offentlige, som den du har fået.

Jeg overvejer at bringe det som læserbrev med henvisning til, at Peter
Gade er forhindret i at svare offentligt.
Vil det være dumt?

Fra : Lotte-m

Dato : 29-04-01 00:23

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Jeg overvejer at bringe det som læserbrev med henvisning til, at Peter
> Gade er forhindret i at svare offentligt.
> Vil det være dumt?

Jeg tror ikke, jeg ville offentliggøre et brev, der var sendt til mig
personligt, uden jeg havde afsenderens udtrykkelige tilladelse.
Kan ikke forklare hvorfor, for helt rationelt er det ikke, men jeg
opfatter mere brevet som personligt, end som et dokument i
din sag.

Jeg har svært ved at forestille mig andet, end en offentliggørelse
i et læserbrev vil blive opfattet som en provokation.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 29-04-01 04:11

Lotte-m skrev:

>Jeg tror ikke, jeg ville offentliggøre et brev, der var sendt til mig
>personligt, uden jeg havde afsenderens udtrykkelige tilladelse.

Nu bliver det indviklet.
De overvejelser havde jeg fra starten, men gruppens holdning var, at
det var noget plat, da papirer fra off. myndigheder ikke kunne
betragtes som omfattet af denne regel.

Det meste, jeg har offentliggjort i denne sag, er jo skrevet til mig
personligt.

>Kan ikke forklare hvorfor, for helt rationelt er det ikke, men jeg
>opfatter mere brevet som personligt, end som et dokument i
>din sag.

På en måde har du måske ret, men det modsatte kan vel også gøres
gældende.
Dels at kommunens reaktion på sådan noget har almen interesse, dels at
Peter er forhindret i at 'forsvare' sig offentligt på grund af
tavshedspligten.

>Jeg har svært ved at forestille mig andet, end en offentliggørelse
>i et læserbrev vil blive opfattet som en provokation.

Måske ville Peter gerne have svaret i samme forum, som han blev spurgt
i.

Når jeg spørger, er det begribeligvis fordi jeg selv er lidt i tvivl.

Fra : Lotte-m

Dato : 29-04-01 12:08

> [...]

> De overvejelser havde jeg fra starten, men gruppens holdning var, at
> det var noget plat, da papirer fra off. myndigheder ikke kunne

Jeg ved det godt, som jeg skrev, er jeg klar over min
holdning ikke er helt rationel.

> Det meste, jeg har offentliggjort i denne sag, er jo skrevet til mig
> personligt.

Ja.

> Måske ville Peter gerne have svaret i samme forum, som han
> blev spurgt i.

Måske, chancen for et korrekt gær er 50/50.

> Når jeg spørger, er det begribeligvis fordi jeg selv er lidt i tvivl.

Hvis din hensigt er at gøre opmærksom på, at du fik respons
på dit læserbrev og endda fik en undskyldning, så vil jeg synes
det er ok, at skrive et nyt læserbrev og citere et par linier,
det er det med hele brevet, der trigger mig.

Jeg synes det er noget andet med din hjemmeside, hvor læseren
har mulighed for at se sammenhængen og selv tage stilling, på
baggrund af sagsakter og dine kommentarer/dagbogsnotater.

(ps - har du fået privat mail fra mig i går?)

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 29-04-01 17:18

Lotte-m skrev:

>(ps - har du fået privat mail fra mig i går?)

Ja. To gange og godkendt begge gange,

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-01 19:45

Fra : Robert Refsgaard

Dato : 26-04-01 08:28

> Jeg har nu lagt en lidt mere uddybende forklaring på hjemmesiden, som
> forsøger at ridse tingene lidt kronologisk op.

Jeg vil lige korre...rette dig lidt(Jeg tør godt nu! Jeg har talt på
fingerne - alle 11)
Du skriver :"Dagen startede som sædvanligt med at en røver gik fra stue til
stue og tappede folk for blod"
Kære Kaj - Du tager fejl! Du bliver ikke tappet for blod - NÆ det er meget
værre(bedre?): Det er i virkeligheden fast ansatte blodsugere, der foretager
denne lille operation!!! Det foregår ved et undertryk og sjælen bliver suget
ud af dig.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-01 18:00

Robert Refsgaard skrev:

>Jeg vil lige korre...rette dig lidt(Jeg tør godt nu! Jeg har talt på
>fingerne - alle 11)

Godt med lidt omhyggelighed.

>værre(bedre?): Det er i virkeligheden fast ansatte blodsugere, der foretager
>denne lille operation!!! Det foregår ved et undertryk og sjælen bliver suget
>ud af dig.

Javel ja. En afdeling under skatteministeriet.
Ja det undrer mig egentlig ikke.

Fra : Lotte-m

Dato : 26-04-01 12:13

> [...]

> jeg anmode om, at man bemærker min nuværende ergos indsats, omend den
> syner lidt spinkel. Hun er bl.a. ansvarlig for at K-J har forsøgt at

Der er da grund til at håbe, at nogle ting falder på plads nu.

Hvis sygehuset har haft dig "til rådighed" længe nok, så de
har kunnet forholde sig til mere end det akutte (diagnose og
prognose), så burde kommunen kunne rekvirere en frisk
statusattest.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 26-04-01 18:05

Lotte-m skrev:

>Hvis sygehuset har haft dig "til rådighed" længe nok, så de
>har kunnet forholde sig til mere end det akutte (diagnose og
>prognose), så burde kommunen kunne rekvirere en frisk
>statusattest.

Min umiddelbare oplevelse af den nye hjerteknuser, eller hvad han nu
hedder, er nok, at han ved, hvad han giver sig af med.

Jeg mindes ham som en rødhåret, ubarberet gut i halvtredserne, der
sludrede lidt for at lodde opfattelsesevnen, og derefter beskrev
situationen men ærlig åbenhed, og ord der passede til hans opfattelse
af mig.

Han 'vendte skråen', mens han hang på sengehesten og sagde, 'det er
min vurdering, som du kan tro eller mistro, men jeg kan ikke byde dig
det bedre'.
Det er ikke ham, jeg omtaler til sidst i beretningen.

Fra : Lotte-m

Dato : 26-04-01 20:07

"Kaj Svenningsen" <newssvar@kajsvenningsen.dk> skrev

> Min umiddelbare oplevelse af den nye hjerteknuser, eller hvad han nu
> hedder, er nok, at han ved, hvad han giver sig af med.

Godt!

> Han 'vendte skråen', mens han hang på sengehesten og sagde, 'det er
> min vurdering, som du kan tro eller mistro, men jeg kan ikke byde dig
> det bedre'.

Tilsyneladende en man kan have tillid til. Det var på tide du
fik lov til at opleve så'n en læge........ lad os håbe, det er ham, der
skal
udfylde blanketten, hvis kommunen beder om yderligere oplysninger.

--
Lotte

http://www.handiinfo.dk
http://www.lotte-m.dk