ADO
Fra : Jens

Dato : 21-04-01 18:44

Jeg har lavet en database som jeg styre med ADO mit problem er bare at hvis
der er en tom post og jeg bruge

FrmMain.Adodc1.RecordSource = "SELECT * FROM Tabel1 WHERE Titel Like '" &
Titel & "' And Actor like '" & Actor & "' And Genre like '" & Genre & "'
order by Titel"

og der er en tom post et sted kommer den ikke med i soteringen

Håber mit problem er til at forstå

Jens
til@infojens.dk

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 22-04-01 04:42

"Jens" <til@infojens.dk> wrote in message

> [...]
> order by Titel"
>
> og der er en tom post et sted kommer den ikke med i soteringen

Jeg går udfra du mener at posten ikke kommer med i dit recordset når et felt
har en tom værdi

Feltet er sikkert mere tomt en godt er, jeg går udfra det har en NULL værdi.
Når du matcher på NULL opfylder det aldrig dit kriterium, selvom det er *
eller %

Du har flere muligheder.

1) Ret alle poster med NULL værdier til tomme strenge a lá UPDATE Actor=""
WHERE IsNull(Actor)
Dette bør efterfølges med at du retter din default værdi i felterne til en
tom streng. Det er lyn-løsningen, som jeg ikke vil anbefale.

2) Lav en bedre forespørgsel.
Hvis du alligevel ønsker alle Genre er der vel ingen grund til at sætte din
database igang med at kriterie matche på *. Altså lav kun en SELECT der
indeholder de kriterier der rent faktisk er kriterier.

Håber det kan bruges ~jesper~