Opera og Danske Netbank...
Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 22-01-04 14:28

Hej,

Er der nogen, der har erfaringer med Danske Netbank og Opera? Jeg kan
ikke rigtig få det til at fungere ... Dog ingen problemer med Internet
Explorer ...

/Henrik

Fra : Kristian Thy

Dato : 22-01-04 14:42

Henrik Koksby Hansen uttered:
> Er der nogen, der har erfaringer med Danske Netbank og Opera? Jeg kan
> ikke rigtig få det til at fungere ... Dog ingen problemer med Internet
> Explorer ...

SVJV virker DanskeNetbank kun med IE. Hvis man går ind med andre
browsere ender man i deres Netscape-version. Den har jeg aldrig fået
til at virke, hverken med Netscape eller Mozilla.

\\kristian
--
Those of you who think you know everything
are very annoying to those of us who do.

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 23-01-04 09:10

Kristian Thy <thy@it.edu> writes:

> SVJV virker DanskeNetbank kun med IE. Hvis man går ind med andre
> browsere ender man i deres Netscape-version. Den har jeg aldrig fået
> til at virke, hverken med Netscape eller Mozilla.

Jeg har spurgt dem flere gange om hvorfor. Svaret er vist mest at det
er det nemmeste valg, men hvor mange kunder skal der mon til for at
få dem til at understøtte flere browsere, sådan som andre banker gør?
Nu har jeg spurgt dem...

--
Brian (remove the sport for mail)
http://www.et.dtu.dk/staff/be

Fra : BJ Denmark

Dato : 23-01-04 11:29

Brian Elmegaard wrote:
> [...]
> er det nemmeste valg, men hvor mange kunder skal der mon til for at
> få dem til at understøtte flere browsere, sådan som andre banker gør?

Spændende at høre svaret. Jeg spurgte også engang hos BEC om de
understøttede andet end IE. Svaret var at det gjorde de ikke, fordi ifølge
deres supportlog brugt kun 3% af brugerne _andet_ end IE.

Jeg svarede dem, at hvis jeg _ikke_ brugte IE og ringede til supporten, for
blot at få at vide, at de ikke understøttede det, ville jeg nok ikke ringe
til supporten igen. Dermed ville jeg kun figurere een gang i deres
supportlog. Hvis jeg derimod ....

Det svarede de aldig på.

--
BJ

Jeg har endnu tilgode at se den dag, hvor argumentet
"Du er en idiot" får nogen til at indse, at de ikke har ret.

Fra : Torben Nielsen

Dato : 23-01-04 15:37

Brian Elmegaard wrote:

> [...]
> er det nemmeste valg, men hvor mange kunder skal der mon til for at
> få dem til at understøtte flere browsere, sådan som andre banker gør?

Jeg har netop ringet til DanskeBank kundeservice, og de foreslog
at jeg sendte et forslag til dem via e-mail (hvilket jeg har
gjort et par gange). Ham jeg talte med virkede nu ret ligeglad da
jeg sagde at så ville jeg finde en anden bank, så jeg tror ikke
at du skal regne med at DanskeNetbank nogensinde vil understøtte
andre browsere end IE. Selvfølgelig kunne man da prøve at starte
en underskriftsindsamling på internettet for kunder i DanskeBank
der vil have mulighed for at bruge andre browsere, men det vil
nok bare være et godt grin for dem til deres julefrokost (de
tjener jo ikke penge på det).

Selv er jeg på vej over til Jyske Bank, de har det jeg efterlyser
(samt lavere gebyrer).

Mvh.
Torben

Fra : Brian Elmegaard

Dato : 26-01-04 10:32

Brian Elmegaard <brian@rk-speed-rugby.dk> writes:

> Nu har jeg spurgt dem...
Hvor mange kunder skal der til for at I vælger at udvikle netbank til også
at understøtte andre browsere end IE. Andre banker har ingen problemer med
at understøtte andet.

og svaret er:
<<Vores baggrund for primært at optimere vores hjemmesider og Netbanken
til Internet Explorer ligger i, at der i øjeblikket er en meget lille
del af vores brugere der anvender Netscape eller andre browsere. Vi
har derfor valgt at lægge vores kræfter i optimering og udvikling i
forhold til Explorer.

Men browseranvendelsen hos vores kunder, både på vores sider og på
internettet, er noget vi konstant følger. Derfor er ovenstående et
øjebliksbillede, som både kan og vil ændre sig i forbindelse med
Netbanken. Vi følger løbende udviklingen på browsere og styresystemer.>>

Altså vil tilstrækkelig mange forespørgsler være nok (måske)

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 26-01-04 10:51

Brian Elmegaard wrote :

> [...]
> øjebliksbillede, som både kan og vil ændre sig i forbindelse med
> Netbanken. Vi følger løbende udviklingen på browsere og

Med andre ord, så drejer det sig for os om at sætte vores startsider til
at pege på vores bank, så trafikken for fx Mozilla ryger i vejret :)

> Altså vil tilstrækkelig mange forespørgsler være nok (måske)

Måske kunne man forestille sig, at de selv fandt ud af det. Da bankerne
lavede deres oprindelige systemer, baserede de sig nok på MS-Java, da
den jo fulgte med Windows. Det er bare ikke tilfældet mere, så jeg kan
ikke se, hvorfor man skulle vælge det til fremtidige versioner
(selvfølgelig udover tilretning af MS-java specifikke ting til den
generiske Java).

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Gør Christiania en tjeneste og køb din hash et andet sted.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 26-01-04 10:48

Brian Elmegaard wrote:

> [...]
> meget lille
> del af vores brugere der anvender Netscape eller andre browsere.

Det er da klart, jeg bruger kun IE til danskebank.dk, for jeg ved at
siden ikke virker i Opera. Nå de må lige få en hilsen

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Torben Nielsen

Dato : 26-01-04 15:39

Brian Elmegaard wrote:

> [...]
> øjebliksbillede, som både kan og vil ændre sig i forbindelse med
> Netbanken. Vi følger løbende udviklingen på browsere og styresystemer.>>

Det er et standart svar, det fik jeg også for et år siden.

> Altså vil tilstrækkelig mange forespørgsler være nok (måske)

Næppe, men jeg sagde da til min bankrådgiver at hovedårsagen til
at jeg skiftede var at jeg kunne få det som jeg ville have det i
Jyske Bank. Så må man jo håbe at han siger det videre, så kan det
jo være at de kunder der vælger at blive kan bruge andre
systemer/browsere om 5-10 år ;)

Mvh.
Torben

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 22-01-04 14:49

Henrik Koksby Hansen wrote:
> Hej,
>
> Er der nogen, der har erfaringer med Danske Netbank og Opera?

Det er vist kun over mobilen at det virker med Opera

> Jeg kan
> ikke rigtig få det til at fungere ... Dog ingen problemer med Internet
> Explorer ...

Se hvorfor på www.danskebank.dk - "Se hvad du kan i Danske Netbank" -
"Værd at vide" - "Tekniske forhold".

Krav:
Windows
IE 4.01 SP1 eller NN 4.06

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Birgitte Elisabeth S~

Dato : 23-01-04 17:12

"Henrik Koksby Hansen" <news@k0ksby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, der har erfaringer med Danske Netbank og Opera? Jeg kan
> ikke rigtig få det til at fungere ... Dog ingen problemer med Internet

Hej Henrik!
Har selv forsøgt med Opera og den understøttede ikke min netbank som er
Nordea. Nok det samme problem du har. Da jeg ikke kan bruge Internet
Explorer fordi den går ned i proceslinjen når jeg lukker den så er jeg gået
over til Netscape på min stationærer computer som jeg bruger til min
netbank.

Venlig hilsen

Birgitte

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 23-01-04 19:50

On Fri, 23 Jan 2004 17:12:19 +0100, Birgitte Elisabeth Stampe Jensen
wrote in dk.edb.internet.software.browser
<401147ec$0$27421$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Har selv forsøgt med Opera og den understøttede ikke min netbank som er
>Nordea. Nok det samme problem du har. Da jeg ikke kan bruge Internet

Opera 7.23 virker fint med Nordea her, jeg bruger den dagligt.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-04 10:14

Svend Erik Jensen skrev:

> Opera 7.23 virker fint med Nordea her, jeg bruger den dagligt.

....det ser ikke ud til at jeg skal skifte til Linux, hvis jeg vil
fortsætte i Skandiabanken:

"For at anvende Netbank skal din PC have installeret en browser og have
adgang til Internettet.

SkandiaBanken anbefaler som minimum følgende udstyr til din pc:

Styresystem
Windows® 98/ME
Windows® NT 4.0
Windows® 2000
Windows® XP

Browser
Microsoft Internet Explorer 6.0"

Hans

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 26-01-04 10:24

On Mon, 26 Jan 2004 10:13:30 +0100, Hans Paulin wrote:

> [...]
> adgang til Internettet.
>
> SkandiaBanken anbefaler som minimum følgende udstyr til din pc:

Bare flere banker (og alle andre) ville lære noget af Jyske Banks syn på
browsere.

"Det er vores mål at holde Jyske Netbank uafhængig af, hvilket
operativsystem og hvilken browser du bruger. Bl.a. for at du skal kunne
bruge Jyske Netbank via andre computere end din egen."

--
Mvh. Lars

Fra : Hans Paulin

Dato : 26-01-04 10:36

Lars Jørgensen skrev:

> [...]
> operativsystem og hvilken browser du bruger. Bl.a. for at du skal
> kunne bruge Jyske Netbank via andre computere end din egen."

....ku være fint!
Hans