Baggrunds billede med css?
Fra : Christian Hansen

Dato : 21-01-04 19:59

Hej !

Jeg har haft postet det her før, og jeg fik svar, men jeg kan
ikke finde det inde for de 500 nyeste postes så derfor spørger
jeg om det igen efter som jeg ikke kan huske hva det er koden
skal være:(

Jeg vil godt have et baggrunds billede på min side med css, men
jeg kan ikke finde noget sted hvor koden står og hvordan den
bliver "fast" så den ikke rykker sig hvis man scroller på siden.

På forhånd tak :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 21-01-04 20:11

Christian Hansen <crazy@krelle.dk> skrev bla:

> Jeg vil godt have et baggrunds billede på min side med css, men
> jeg kan ikke finde noget sted hvor koden står og hvordan den
> bliver "fast" så den ikke rykker sig hvis man scroller på siden.

body {

background-color: white;
background-image: url(../din_bg.gif);
background-position: top;
background: no-repeat;
}

--
Mvh. John www.web-templates.dk
www.johns-web.dk www.jp-web.dk

Fra : Christian

Dato : 21-01-04 20:28

jopa wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> body {
>
> background-color: white;
> background-image: url(../din_bg.gif);
> background-position: top;
> background: no-repeat;
> }

Og background-attachement:fixed;

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 21-01-04 20:38

"jopa" <john@jp-web.INVALID> skrev :

>body {
>
> background-color: white;
> background-image: url(../din_bg.gif);
> background-position: top;
> background: no-repeat;
> }

Skal man være pedantisk, så skal den sidste være
background-repeat: no repeat
eftersom background er kortform for alle ovennævnete, og når man
udspecificerer dem, så bør det vel med det helt korrekte

Det kan så slås sammen til
background: white url(../din_bg.gif) top no-repeat
--
Knud

Fra : jopa

Dato : 21-01-04 20:55

Knud Gert Ellentoft <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev bla:

> Skal man være pedantisk, så skal den sidste være
> background-repeat: no repeat

Fint og rigtigt