Husbukke
Fra : Hr. Jensen

Dato : 21-01-04 19:36

Et af mine familiemedlemmer har fået konstateret et angreb af husbukke i sit
murermesterhus ca. anno 1914. Det er er to-etages hus, hvor angrebet er
opdaget i bjælkelaget i etageadskillelsen. Skaden er meldt til
forsikringsselskabet, der er ved at undersøge skaden. Det har nu vist sig,
at angrebet stadig er aktivt, hvorfor der formentlig skal ske en større
udbedring.
Er der nogen, der har været udsat for en lignende situation og i givet fald
har nogle erfaringer, der kan videregives. Jeg tænker først og fremmest på,
hvilke krav der bør stilles til forsikringsselskabet, så det sikres, at hele
det aktive angreb af husbukke slås effektivet ned. Hvilke bekæmpelsesmetoder
bør foretrækkes? Skal huset fraflyttes, mens bekæmpelsen står på? Skal huset
mere eller mindre "skilles ad"?
Jeg vil være taknemmelig for nogle tilbagemeldinger.

Søren Jensen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-04 00:23

"Hr. Jensen" <sje@vip.cybercity.dk> skrev

> [...]
bekæmpelsesmetoder
> bør foretrækkes? Skal huset fraflyttes, mens bekæmpelsen står på? Skal

Normalproceduren vil være, at huset evakueres for de registrerede lovlige
beboere. Derefter pakkes hele huset lufttæt ind i plastik og de små bæster
gasses. Jeg husker ikke, hvor længe det tager eller hvor længe der skal
luftes ud bagefter.

Jobbet varetages af en autoriseret skadedyrsbekæmper.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-01-04 00:28

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev

> [...]
> gasses. Jeg husker ikke, hvor længe det tager eller hvor længe der skal

Efterfølgende skal skadede konstruktionsdele naturligvis udskiftes, men det
er en anden snak. Først skal bæsterne udryddes.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin