Compaq Server
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 21-01-04 12:58

Hejsa alle

Jeg har lige fået en gammel Compaq Server (Prosignia)
der sidder en P2 på 350 mhz i den. og der er plads til en cpu mere.

Kan man ta' en alm P2 350mhz og smide i den så jeg kan få en dual server??
eller skal man bruge noget special HW fra Compaq ?

Kan man evt smide 2 stk P3 på 450 mhz i sådan en gammel maskine ??
måske med en bios update ?

MVH

Peter

Fra : Mdj

Dato : 23-01-04 10:35

Hej Peter

| Kan man ta' en alm P2 350mhz og smide i den så jeg kan få en dual server??
| eller skal man bruge noget special HW fra Compaq ?

Specifik med Compaq kan jeg ikke fortælle, men jeg har self haft en Dell
PowerEdge maskine med en P2 350Mhz, hvor jeg bare smed en ekstra retail CPU
i, og det fungerede uden videre, men i dell's tilfælde havde de en speciel
kølertunnel, som retailkøleren ikke passede i, jeg fik dog klemt det hele
sammen alligevel, og den kørte da et par år, før jeg skiftede den ud (pga
alderdom ;)

| Kan man evt smide 2 stk P3 på 450 mhz i sådan en gammel maskine ??
| måske med en bios update ?

Teknisk set skulle det virke lige så godt som med 2x350MHz, hvis din bios
altså understøtter 450Mhz.

Mvh
Morten

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 24-01-04 00:12

"Mdj" <mdj@mdjnospam.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Peter
>

> Teknisk set skulle det virke lige så godt som med 2x350MHz, hvis din
bios
> altså understøtter 450Mhz.

Der er bare et lille men:

Modsat f.eks. Dell, så benytter Compaq et VRM modul (Voltage Regulator
Module) pr cpu,
så for at kunne sætte nr. 2 cpu i, skal du have fat i sådan et modul

Ved computer-parts.dk har haft dem på et tidspunkt, muligvis kan du
finde et via qxl.dk

MvH
Søren Steinmetz

Fra : H.S.

Dato : 26-01-04 11:08

"Søren Steinmetz" <steine@reopos.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så for at kunne sætte nr. 2 cpu i, skal du have fat i sådan et modul
>
> Ved computer-parts.dk har haft dem på et tidspunkt, muligvis kan du

Eller via ebay - her har jeg købt mit VRM modul !

Fra : Martin Rytter Jensen

Dato : 23-01-04 15:08

"Peter Bo Nielsen" <luc2002dk@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> Kan man ta' en alm P2 350mhz og smide i den så jeg kan få en dual server??
> eller skal man bruge noget special HW fra Compaq ?

Siden der ikke er andre der har svaret, så vil jeg forsøge mig, til trods
for mit ringe kendskab til Compaq maskiner.

Jeg kan se at compaq refererer til HP parts store hvis man skal have skiftet
hardware dele der er røget. Det kan ske du kan finde nogle pointers der om
hvorvidt du bare kan kaste noget tilfældigt i. Smut eventuelt ind på
http://vztxesppro3.cce.hp.com/hpparts/Default.asp -> vælg søg efter parts ->
se om du kan finde nogle specifikationer på det hardware de foreslår til at
erstatte processorer.

Håber det hjælper lidt

/Martin

Fra : Morten L.

Dato : 24-01-04 16:03

"Peter Bo Nielsen" <luc2002dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller skal man bruge noget special HW fra Compaq ?
>
> Kan man evt smide 2 stk P3 på 450 mhz i sådan en gammel maskine ??

Der skal muligvis monteres et VRM-modul sammen emd CPU'en - du kan se, om
der sidder et tomt stik tild et i nærheden af CPU soklen.
Almindelige CPU'er skal nok fungere - ellers kommer BIOS'en og fortæller det
:-9

/Morten

Fra : Peter Nielsen

Dato : 25-01-04 01:16

tak for svarende...

tænke nok at det ikke var ligetil, typisk for mærkevarer producenter
men den får da lige en chance...
jeg prøver lige at smide en cpu mere i....
det kan vel ikke skade noget..

tjekker også lige for VRM mudul..

peter

Fra : Ukendt

Dato : 25-01-04 10:24

"Peter Nielsen" <peterbn@ksnet.dk> skrev i en meddelelse

> tjekker også lige for VRM mudul..

Det behøver ikke altid at være dyrt. Jeg havde på et tidspunkt en Fujitsu
Siemens Primergy 470 server, hvor jeg skulle have en ekstra CPU i og denne
skulle have VRM modulet. Jeg købte 2 ens Intel boks cpu´er uden om Siemens
og købte VRM modulet ved Siemens Business Service for 179,- kr. excl. moms.

Du skal dog være opmærksom på, at hvis du vil have en 100% stabilt boks,
skal CPU´erne være 100% ens. Dvs. samme produktions nr. og rev. nr. m.m. Det
kan du se oven på CPU´en.

/Robert

Fra : MIK

Dato : 07-02-04 12:56

jeg har to P2 400 Mhz der har kørt MP i en server de burde virke men jeg har
ingen mulighed for at chekke dem MEN du skal få dem MEGET billigt
evt bytte med andet EDB udstyr
mvh
MIK

Kulawig(a)vip dot cybercity dot dk