slette log.txt
Fra : Martin Fæster

Dato : 21-01-04 11:54

Der er en side på mit domæne der viser hvor mange der er online. Men den
opretter en log.txt i roden som bliver 40kb på en dag eller to.
Den vil jeg gerne have slettet automatisk en gang i døgnet, nogle forslag
til noget kode der kan det?

--

Mvh.
Martin Fæster

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 21-01-04 13:17

Martin Fæster wrote:

> [...]
> opretter en log.txt i roden som bliver 40kb på en dag eller to.
> Den vil jeg gerne have slettet automatisk en gang i døgnet, nogle forslag

Du skal lave et phpscript der, når det bliver eksekveret, sletter log.txt i
fald det er tid. Du bruge en eller anden mekanisme til at huske hvornår den
sidst blev slettet. Måske en tom fil du opdaterer tidsstemplet på hver gang
du sletter din log.txt.

Hvis ikke du har mlighed for at få et cronjob til at wget'e dit script hvar
anden dag, eller hvor tit du nu har brug for det, er din eneste udvej at
kalde dit slettescript hver gang loggen skal have noget tilføjet.

Morten

--
Dagens undskyldning: "Sales staff sold a product we don't offer."

Fra : Morten Winkler Jørge~

Dato : 21-01-04 14:13

> Du skal lave et phpscript der,

Ja, eller ASP eller JSP eller CGI eller Perl eller hvad du nu har adgang
til. Havde ikke lige set at det var html-gruppen og ikke php-gruppen

Morten

--
Dagens undskyldning: "Sales staff sold a product we don't offer."

Fra : zigma.dk

Dato : 23-01-04 15:48

Men hvis du har en win32 server kan du jo bare sætte den til at køre
"del din_fil.txt" på et angivet tidspunkt 1 gang i døgnet...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne