Request.Querystring
Fra : Rasmus

Dato : 20-01-04 23:01

Hejsa igen.

I toppen af min asp dokument har jeg:

<%
karakter = Request.Querystring("karakter")
if karakter = "09" then karakter = "[0-9]"
%>

Når så jeg kalder side med f.eks

reviews.asp?karakter=A
(strSQL = "SELECT * FROM anmeld WHERE titel LIKE '" & karakter & "%' ORDER
BY titel")

Viser den alle emner som starter med A.

Nu vil jeg gerne dokumentet kan 2 ting.

Så jeg satte denne er ind i toppen ligeunder:
<%
writer = Request.Querystring("writer")
%>

kalder siden:
reviews.asp?writer=Peter
(strSQL = "SELECT * FROM anmeld WHERE titel LIKE '" & karakter & "%' OR '"
& writer & "%' ORDER BY titel")

Men det virker bare slet ikke.. Så viser den bare alle emnerne.

Nogen der kan hjælpe?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 20-01-04 23:12

Rasmus skrev:

> reviews.asp?writer=Peter
> (strSQL = "SELECT * FROM anmeld WHERE titel LIKE '" &
> karakter & "%' OR '" & writer & "%' ORDER BY titel")

Jeg kopierer lige en del af et svar fra i eftermiddags:

a) Generelt ved problemer med databasekald: Skriv sql-sætningerne
ud. Hver gang. Hver eneste gang.

Se hvordan her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Claus Marcussen

Dato : 21-01-04 07:57

Rasmus wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> reviews.asp?writer=Peter
> (strSQL = "SELECT * FROM anmeld WHERE titel LIKE '" & karakter & "%' OR '"
> & writer & "%' ORDER BY titel")

Hermed er Titel tom og du har dermed flg. SQL:

SELECT * FROM anmeld WHERE titel LIKE '%' OR writer LIKE 'PETER%' ORDER BY
titel

titel LIKE '%' er jo altså alle.

mvh Claus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-01-04 12:12

Claus Marcussen skrev:

> Hermed er Titel tom

Ja - og det er formentlig et problem.

> og du har dermed flg. SQL:
>
> SELECT * FROM anmeld WHERE titel LIKE '%' OR writer LIKE
> 'PETER%' ORDER BY titel

Nej. "writer LIKE " er ikke med i sql-sætningen hvis Rasmus har
skrevet den korrekt ind i newsindlægget. Men han burde i så fald få
en sql-fejl.

Under alle omstændigheder er det hurtigt afklaret ved at skrive
sql-variablen ud (jf. mit første indlæg).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Rasmus

Dato : 21-01-04 16:14

Hejsa.

Skal nok poste som anvist næste gang.

Jeg fandt en løsning:
strSQL = "SELECT * FROM anmeld WHERE titel LIKE '" & karakter & "%' AND
writer LIKE '%" & writer & "%' ORDER BY titel"

Mvh Rasmus