Udtræk af to dimensiner fra DB
Fra : Peter Nielsen

Dato : 20-01-04 15:47

Hej.. jeg sidder og skal lave det her:
http://www.klg-haandbold.dk/aktier.asp (det er ikke asp.. bare en klovn som
har overskrevet mine asp sider med hans EXCEL lavte sider... og så smadret
mit design også...)
om så det der tal udtrækkes fra en database, og så man også selv kan ændre,
tilføje og slette alt...

Det der er problemet med den her fra alle de andre sider er at den lige
pludselig har to dimensioner... altså.. man skal både skulle kunne ændre og
tilføje dato, og så samtidig det samme med sponsornavnene... nu har jeg
siddet i rimelig lang tid og forsøgt...
Samtidig skal den jo kunne skifte til en helt ny tabel når den har lavet 4-5
datoer i den første tabel.. så ned i den næste osv... det burde så
forhåbentlig ik blive noget problem hvis jeg bare kunne få det første på
plads :)

Nogle der har nogle ideer til hvordan man løser det her problem???
Nogle løsningsforslag eller noget?! :)

MVH Peter Nielsen

Fra : Peter Nielsen

Dato : 20-01-04 20:24

"Peter Nielsen" <pedn@wullamusic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> plads :)
>
> Nogle der har nogle ideer til hvordan man løser det her problem???
Nu har jeg lavet en tabel i databasen der angiver alle sponsornavnene og en
anden der angiver alle datoerne og en 3. der skriver sponsornavn, dato og
det tal der skal være...
og så har jeg lavet et udtræ i hver celle:
<%
dato = rsdato("dato")
sponsornavn = rsspons("sponsornavn")
set rs = conn.execute("SELECT * FROM aktier WHERE sponsornavn='"&
sponsornavn &"' AND dato='"& dato &"'")
If not rs.EOF then
tal = rs("tal")
else
tal = "X"
end if
%>

dato og sponsornavn passer... har prøvet at køre den ved siden af... men den
virker ikke.. men hvis jeg gør sådan her:
set rs = conn.execute("SELECT * FROM aktier WHERE sponsornavn LIKE '%"&
sponsornavn &"%' AND dato LIKE '%"& dato &"%'")

så virker det... hvorfor???

Er det fordi at jeg har indtastet det i databasen manuelt at der måske ka
være nogle mellemrum eller noget?? og hvis man nu gør med nogle formfelter
så undgår man? :)