xp_sendmail på MSSQL 2000
Fra : Jakob Andersen

Dato : 21-04-01 17:47

xp_sendmail virker på mig noget langsom, hvilket antal mails kan man tillade
sig at skyde afsted med den uden at man sænker/stopper de "normale"
proccesser der kører på serveren?

--
Jakob Andersen

Fra : Jakob Nilsson

Dato : 24-04-01 21:13

"Jakob Andersen" <jakob@andersen.as> wrote in message
> xp_sendmail virker på mig noget langsom, hvilket antal mails kan man
tillade
> sig at skyde afsted med den uden at man sænker/stopper de "normale"
> proccesser der kører på serveren?

Det er lidt svært at komme med en tommel-finger regel der beskriver hvordan
xp_sendmail performer. Hvordan anvender du xp_sendmail? Er det query-results
du skal sende, er der attachments med?

Endvidere er der kun én bruger af gangen der kan sende mails med
xp_sendmail, de andre må pænt vente til mailen er afsendt.

Desuden skal du være opmærksom på at hvis du anvender både @query og
@attach_results parametrene i dit statement vil der opstå memory-leak på din
SQL Server.

Mvh.
- Jakob

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-04-01 23:23

"Jakob Nilsson" <jakobnilsson@hotmail.com> wrote
> [...]
hvordan
> xp_sendmail performer. Hvordan anvender du xp_sendmail? Er det

Det er ganske simpel tekst med en smule personaliserigng vha. querys.

> Endvidere er der kun én bruger af gangen der kan sende mails med
> xp_sendmail, de andre må pænt vente til mailen er afsendt.

Dvs. at kun en kan bruge xp_sendmail ad gangen, dette har ikke noget
indfldelse på andre xtended procedures vel?

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på