Skærme
Fijala 3554
21-22" CRT skærm?
Fra : Frenjon

Dato : 19-01-04 22:24

Hvilke mærker kan anbefales af 21-22" CRT skærm?

Kvalitet (af billedet) og produktet generelt er altafgørende..

Har kig på en række modeller fra:
Sony
Iiyama
Samsung
NEC
Philips
Hitachi
Eizo

Samt måske:
LG
ViewSonic
Fujitsu-Siemens
HP/Compaq

Er der nogle producenter der skiller sig ud - enten positivt eller negativt?

Særligt - er der nogen der har erfaringer med Iiyama skærme?

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 20-01-04 12:55

På mit tidligere arbejde købte jeg mange IBM P260 21" skærme, som er Sony
Trinitron skærme med et IBM mærke på. De kostede dengang ca. 7K + moms. Jeg
havde selv en Sony GDM-500F som "referenceskærm", og jeg vil sige IBMs er
95-98% af Sony skærmen til ca. den halve pris. Kan altså varmt anbefales.
Samme IBM skærm kunne også fås som HP/Compaq skærm.

VH Thomas

Fra : Frenjon

Dato : 20-01-04 18:31

Ok - tak for tippet mht. IBM - kan dog desværre kun finde en model som
hedder P275, den er dog samme pris hvis ikke dyere end sony's tilsvarende
modeller..

Fra : Thomas Antonsen

Dato : 20-01-04 20:36

Ok, det er efterfølgeren til P260.