Log in og rediger en html side. (hjemmesid~
Fra : Søren Kristoffersen

Dato : 19-01-04 20:32

Jeg har fået til opgave at lave en hjemmeside hvor, man kan logge
sig ind fra selve hjemmesiden og ændre tekst og billeder uden at
skulle ind i HTML teksten!
Der er kun tale om en enkelt html side.

Jeg har fået at vide at jeg skal bruge noget serverside asp, php
osv. til det.

Så er der så nogen der har noget asp kode jeg kan tilpasse til
det jeg skal bruge det til, eller ved hvor jeg kan finde det, så
må I meget gerne kontakte.

Der findes ikke en mere simpel måde vel, for det bliver vel
rimelig
omfattende.
Jeg har kun kigget på begyndelsen af en begynderbog om asp, så
det er ikke lige det der er min stærkeste side.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Per Jensen

Dato : 19-01-04 22:02

Hej Søren!

Det er lidt af et job du har fået, hvis du ikke har prøvet ASP før.
Det kan sagtens læres, men det kræver at du nok læser en del selv, da det er
svært at forklare via en nyhedsgruppe.
Jeg kunne godt give dig nogen "stumper" asp-kode, men det vil nok ikke
hjælpe dig så meget.

Mit råd er:
- Start med www.html.dk og gennemgå de tutorials om asp og evt. det
grundlæggende om html hvis du ikke er så stiv i det.
- Find evt. en der kan gennemgå det med dig hvis du kører træt i læsningen.

Sådan lærte jeg det.....jeg var heldig at have en go' ven der var en "haj"
til asp.

Hvis det ikke var svar nok, så spørg gerne igen!

Per

Fra : thomas

Dato : 20-01-04 09:51

Jeg har lavet en lille online-editor i asp som vist lige passer til dig
Den kan editere i eksisterende html-sider med en indbygget WYSIWYG-editor.
Du kan downloade den fra www.profiledit.com/light

Thomas