StaffordshireBullterrier
Fra : Brian Johansen

Dato : 19-01-04 14:36

Hej alle!

Er der nogen, som skulle ligge inde med nogle gode links til hjemmesider
omhandlende racen StaffordshireBullterrier?

Venlig hilsen

B. Johansen

Fra : bilocan

Dato : 19-01-04 19:38

Hej Brian, står du også og skal til at købe en Staffordshire Terrier?

http://www.kandu.dk/

Fra : Mayhem_dk

Dato : 19-01-04 21:11

Hej mener du kennler eller er det info om racen ??

Fra : Mayhem_dk

Dato : 19-01-04 21:46

Hov glemte lige denne her

http://www.sbt-danmark.dk/

Her kan du ihvertfald starte og under links er der en del hjemmesider

Fra : Brie

Dato : 19-01-04 22:20

Hej igen - og tak for Jeres svar.

Jeg har allerrede en dejlig SBT´er på godt og vel 6 år.

Det jeg er ude efter er blot nogle hjemmesider, hvor man kan læse mere om
racen,
faktisk har alt interesse

Jeg er dog ikke stødt på så mange hjemmsider der handler om SBT, derfor
ville jeg
lige høre om der var nogen, som havde nogle gode links.

Jeg kan selv anbefale www.sbtfun.com den handler blandt andet om 2 SBT´er
og deres hverdag. Ret sjovt at læse om andre og deres oplevelser med deres
hunde.

Venlig hilsen

Brian Johansen

Fra : Brie

Dato : 19-01-04 22:27

Hej igen .-)

Jeg glemte lige det vigtigste ved mit link!

Det sjove på deres hjemmeside ligger her
http://www.sbtfun.com/SiteIndex.html
kig i menuen til venstre og se foreksempel, hvilket indtryk nogle balloner
kan gøre ved et par SBT´er

Venlig hilsen

Brian Johansen

Fra : Joakim

Dato : 20-01-04 13:43

> [...]
> og deres hverdag. Ret sjovt at læse om andre og deres oplevelser med deres

håber ikke det gør noget at jeg sikkert stiller et dumt spørgsmål herinde.

Jeg undrer mig bare over hvordan en vovse af den lidet størrelse kan
kategoriseres som tilhørende en frygtindgydende race?

Joakim

Fra : Brian Johansen

Dato : 20-01-04 14:35

Hej Joakim!

Ja, når først man har oplevet hvor godmodig en SBT´er er så kan man undres,
men det har nok noget med navnet at gøre.

Når jeg bliver spurgt hvilken hund jeg har, og jeg så fortæller at det er en
StaffordshireBullterrier,
så er der mange som kommer til at tænke på Pitbullterrier, og de har som
bekendt - godt hjulpet
af pressen - ikke det bedste ry.

Derudover så har den jo også et udseende som kan minde om en Pitbulls
udseende.
Der er foreksempel mange som fejlagtigt tror, at min hund er en
Pitbullhvalp, selvom den er 6 år gammel.

Men når man først har fået en SBT´er så finder man ud af at det er en
fantastisk hund, der er meget børneglad - i England kaldes den blandt andet
for "The Nannydog" fordi den er så godmodig og passer meget på overfor børn.

Som en anden har skrevet, så er det nok også en af de hunde, som logre mest
med halen.
Forleden da jeg luftede Molly hilste vi på en ældre dame med hendes puddel,
hun spurgte målløst hvorfor Molly gjorde sådan med bagkroppen
Molly logrede så meget at hele bagen kørte fra side til side, at hun dårligt
kunne holde balancen.

Brian Johansen

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 21-01-04 03:33

On Tue, 20 Jan 2004 14:34:50 +0100, "Brian Johansen"
<kreativdtp@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>hun spurgte målløst hvorfor Molly gjorde sådan med bagkroppen
>Molly logrede så meget at hele bagen kørte fra side til side, at hun dårligt

Ja jeg kender også det med bagkroppen vidste du iøvrigt at der er
ca 250000 SBT i England ! det er sku mange, så helt farlige kan de jo
ikke være siden så mange godt vil have dem inde i deres stuer Men
folk har det jo med at være bange for det de ikke kender, sådan er det
også med hunde desværre. Og det er med denne race som med alle andre
at hvis den opdrages forkert af de forkerte mennesker så kan den blive
farlig, men det kan man gøre med alle hunderacer, men mennesker vil
godt have en syndebuk noget de kan sætte navn på, så at navnet klinger
på Pit Bull Terrier skræmmer mange mennesker. Desuden er Pit Bull
Terrieren også en sød hund over for mennesker og børn, men skal holdes
lidt på afstand af andre hunde. Jeg tror at mennesker bare vil have et
navn at sætte på det de ikke kan lide, det er nemt og bekvemt for dem
så skal de ikke tænke så meget over om det er hundens eller ejerens
skyld når noget går galt.

Og mange historier er vildt overdrevet og har intet med disse racer at
gøre, men der er jo heller ikke meget ved at fortælle at man var nede
på marken og et gadekryds eller en dansk svensk gårdhund bed en anden
hund så den fik en lille rift vel så lyder det bedre at man så en
pitbull gå totalt amok og flåede en anden hund, det er jo en historie
der kan få folk til at spære ørene op, de gidder sku ikke høre om en
labrador der har bidt et barn eller andet "kedeligt"

Fra : Lotte

Dato : 20-01-04 00:08

> [...]
>
> Er der nogen, som skulle ligge inde med nogle gode links til hjemmesider
> omhandlende racen StaffordshireBullterrier?

Hej!
Prøv at gå ind på www.sbt-danmark.dk
Der finder du nok det du søger....
mvh
Lotte -racerep. for staffordshire

Fra : Ukendt

Dato : 20-01-04 06:14

"Brian Johansen" <kreativdtp@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen, som skulle ligge inde med nogle gode links til hjemmesider
> omhandlende racen StaffordshireBullterrier?

Hejsa
Vi købte vores hund (Westie) hos denne kennel, de forhandler også
StaffordshireBullterrier og de har info om denne race på deres hjemmeside.
Se: http://hjem.get2net.dk/Skyewalker/

Mvh
HP

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 20-01-04 19:18

On Mon, 19 Jan 2004 14:35:49 +0100, "Brian Johansen"
<kreativdtp@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der nogen, som skulle ligge inde med nogle gode links til hjemmesider
>omhandlende racen StaffordshireBullterrier?

hej jeg har haft rigtig mange gode links med de forsvandt da min pc
gik ned men hvis du søger på altavista på staffordshire bull
terrier og under uk så kommer der masser her er lidt links jeg hurtigt
fandt der er mange flere links på siderne, jeg syntes at de bedste
sider er i england men også mange gode fra australien og sydafrika

http://www.internationalstafford.com/

http://www.staffords.co.uk/textlinks.htm

http://www.dogclub.co.uk/dogs/profile-sbtr.php

http://www.ukdogs.org/terrier/staffie/Staffie.html

http://clubs.akc.org/sbtci/

http://www.staffordsoz.org.au/index2.html

Fra : Brian Johansen

Dato : 20-01-04 10:45

Hej Punisher!

Lækkert med en masse gode links - jeg vil straks tjekke dem

Brian.