Ja Nej box ved tryk på et link
Fra : Lars K.

Dato : 18-01-04 23:43

Hej

Jeg vil gerne have en box frem når jeg trykker på et link så man kan nå at
fortryde hvis man klikker forkert. Pt har jeg løst problemet med at man
først kommer til en anden side hvor man så skal trykke sig videre, men vil
gerne have det til at være en box istedet.

Hverdan gør jeg det? bare et hint på noget jeg kan søre efter

Lars

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 19-01-04 00:50

"Lars K." <lkj@person.dk> skrev

> [...]
> først kommer til en anden side hvor man så skal trykke sig videre, men vil
> gerne have det til at være en box istedet.

Nederst på denne side har jeg lavet noget sådant:

http://hjem.get2net.dk/egin/sjov.htm

Stjæl koden.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-01-04 01:01

"Lars K." <lkj@person.dk> skrev :

> [...]
>først kommer til en anden side hvor man så skal trykke sig videre, men vil
>gerne have det til at være en box istedet.

Du kan ikke få der til at stå Ja/Nej, men OK/Annuler.

<script type="text/javascript">
if (confirm("Ønsker du at forsætte?"))
window.location.replace("side.htm");
else
document.write("");
</script>

Fut: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor spørgsmål om
javascript hører hjemme og svar herpå vil blive bragt.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-04 10:25

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Du kan ikke få der til at stå Ja/Nej, men OK/Annuler.

Jep.

> <script type="text/javascript">
> [...]

Er det ikke lettere at bruge:

fortsætte?');">Klik med bekræft</a>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars K.

Dato : 19-01-04 10:52

> Er det ikke lettere at bruge:

> fortsætte?');">Klik med bekræft</a>

Det virker ikke! og jeg og jeg ahr startet en ny tråd på clientside :) så
hvis du finder fejlen så svare der

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-04 10:41

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Fut: news:dk.edb.internet.webdesign.clientside, hvor spørgsmål om
> javascript hører hjemme og svar herpå vil blive bragt.

Den glemte du vist at sætte (og jeg glemte at tjekke om den var
sat).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars K.

Dato : 19-01-04 10:48

> <script type="text/javascript">
> [...]

Hvordan får jeg dette script ind i en <a href="til en side hvis OK">text</a>
sådan at jeg kun kommer til denne side hvis jeg trykker OK?

Lars

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-01-04 11:48

Lav det som en funktion som du kalder med onclick og returner false
hvis der svares nej.

<script type="text/javascript">
function erdusikker() {
if (confirm("Ønsker du at forsætte?"))
window.location.replace("side.htm");
else
return.false;
</script>

Du kan også udvide den så du sender siden man skal til med som et
parameter så du kan bruge det til flere links.

<script type="text/javascript">
function erdusikker(side) {
if (confirm("Ønsker du at forsætte?"))
window.location.replace(side);
else
return.false;
</script>

Linket vil så se sådan her ud i første tilfælde:

Og i det andet:

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-04 12:05

Jens Peter Karlsen skrev:

> <script type="text/javascript">
> [...]

Det kan laves mere simpelt således:

<script type="text/javascript">
function erdusikker(side) {
   return confirm("Ønsker du at forsætte?");
}
</script>

Man behøver ikke sende siden med, bare man får funktionen til enten
at returnere sandt eller falsk. Det er netop hvad confirm gør. Hvis
der returneres falsk, følges linket ikke.

Så vidt jeg ved er kolon ikke gyldig som parameter - prøv i stedet
med onclick="erdusikker();" / onclick="erdusikker('side.htm');"
(NB: husk at bruge forskellige anførselstegn i sidste eksempel)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lars K.

Dato : 19-01-04 12:43

Jeg takker for hjælpen, det tog dog lige lidt tid, da jeg havde overset
denne return :) hvis den ikke er der har det ingen effekt at trykker
annullere :)

Lars

Fra : Lars Olesen

Dato : 19-01-04 13:21

> [...]
>
> <script type="text/javascript">
> function erdusikker(side) {
>    return confirm("Ønsker du at forsætte?");

Eller endnu mere simpelt bare skrive confirm ind i selve linket?

--
Lars Olesen
www.fodboldenslegestue.dk www.vih.dk

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-04 12:17

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Så vidt jeg ved er kolon ikke gyldig som parameter

Hm - ovenstående giver ikke helt mening. Der skulle have stået
parametertildelingsoperator (så er det jo straks mere logisk... ?)

Pointen var at man skal bruge =, ikke :, når man tildeler værdier
til parametre - jf:
<http://www.w3.org/MarkUp/html3/HTMLandSGML.html>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-01-04 15:49

Selvfølgelig. Skulle måske lige have drukket morgenkaffen inden jeg
svarede.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-01-04 14:27

Lars Olesen skrev:

> Eller endnu mere simpelt bare skrive confirm ind i selve linket?

Ja. Hvis der er mere end ét link der skal behandles, kan det dog
svare sig at benyte funktionen. Så er det hurtigt at rette hvis man
pludselig vil ændre teksten i dialogboksen.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 19-01-04 21:31

"Lars K." <lkj@person.dk> writes:

> Hvordan får jeg dette script ind i en <a href="til en side hvis OK">text</a>
> sådan at jeg kun kommer til denne side hvis jeg trykker OK?

onclick="return confirm('Ønsker du at forsætte?');">Til en anden side</a>