Skærme
Fijala 3554
ViewSonic VP181B
Fra : Jakob Mortensen

Dato : 18-01-04 13:08

Er der nogle som har erfaringer med denne skærm? Jeg har overvejelser om at
købe den eller dens lillebror i 17 tommer (VP 171B). Ideen var at koble den
til et radeon 9600 via DVI.

Hvis jeg kun vil have en 17 tommer (spørgsmål om pris) hvad bør jeg så vælge
hvis en LG L1710B var et alternativ?

Tak for hjælpen

Jakob

Fra : Kode ind

Dato : 18-01-04 15:59

> [...]
at
> købe den eller dens lillebror i 17 tommer (VP 171B). Ideen var at koble

En _rigtig_ god skærm. Har den selv. IPS-panel og flot design. Der er dog
nogle, der har / har haft porblemer med DVI, der er holdt op med at virke
efter et stykke tid. Jeg har ikke oplevet problemer, og bruger selv
DVI-indgangen sammen med et MSI GeForce 4.

/Thomas

Fra : Flemming Joensson

Dato : 18-01-04 18:40

"Jakob Mortensen" <_post_jakob@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Hvis jeg kun vil have en 17 tommer (spørgsmål om pris) hvad bør jeg så
> vælge hvis en LG L1710B var et alternativ?

Prøv og søg tilbage i gruppen - evt. vha. googlegroups. Der er rigtig mange
indlæg om VP181B og VP181S - det er samme panel i sort hhv. sølv.

En lækker skærm i følge langt de fleste. Nogle få har været uheldig og få
en skærm hvor DVI indgangen er holdt op med at virke efter nogle
måneder/uger.

Fordelen ved at vælge VP181 over VP171 er at VP181 har IPS panel - VP171
har et ældre panel som ikke er lige så godt som IPS. Til gengæld er der så
ulempen med at man muligvis får en defekt DVI indgang efter nogle måneder
(der er ikke pt. noget fiks for denne fejl, så man kan få sig en anden
VP181 og håbe problemet ikke kommer på den - eller man kan anvende analog
tilslutning i stedet)

Mvh.
Flemming