Skærme
Fijala 3554
19" fladskærms TV/Monitor
Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 11:34

Jeg er på jagt efter et 19" fladskærms TV/Monitor til stuen.

Jeg ønsker 19" da det skal erstatte et 21" alm. TV og da jeg ønsker en
native opløsning på 1280x1024 til monitor-brug.

Da den skal stå i stuen er det et absolut krav at den er pæn.

Indtil nu er jeg stødt på to muligheder:

IIyama ProLite C480T som efter min mening er prissat helt ude i hegnet her i
Danmark. Knap 12000,- DKK men det kan købes for under 1200,- EUR i Tyskland.
Her er et link til Ilyama'en: http://www.prad.de/new/tests/iiyamac480t.html

Alfa-View 19" LCD TV der i mine øjne ligner noget produceret af MAG og/eller
solgt som en Xerox. Her er prisen mere fornuftig knap 9400,- DKK. Skærmens
design synes jeg ikke efterlader meget plads til højttalere hvorfor jeg
tvivler på lydkvaliteten og så er det lige det med opløsningen - 1600x1200
native. Efter min mening er det alt for høj en opløsning til en 19" skærm.
Jeg kører 1280x1024 på en 17" Samsung 172B og mener ikke at bogstaverne bør
blive mindre.
Her er et link til Alfa_view'en:
http://www.alfaview.dk/shop/productinfo.asp?id=135

Er der nogen her i gruppen som kender til disse to skærme og evt.
forhandlere med bedre priser?

I så fald vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer.

På forhånd tak

Mvh
Claus

Fra : Kode ind

Dato : 18-01-04 12:22

> design synes jeg ikke efterlader meget plads til højttalere hvorfor jeg
> tvivler på lydkvaliteten og så er det lige det med opløsningen - 1600x1200
> native.

Du får oftest en _særdeles_ dårlig lys ud af fladskærm med højttalere, med
mindre det er en _meget_ dyr skærm, hvor der er lagt vægt på denne del.
Ellers bør du udnytte "lyd ud" på skærmen og lade denne forstærke gennem
f.eks. et home cinema-anlæg.

/Thomas