gentoo
Fra : @(none)

Dato : 17-01-04 05:45

Hej jeg er ved at have forsøgt at instalere gentoo 10 gange og nu er det
næsten lykkes. men jeg har lidt problemer med min lilo. Når jeg har
skrevet min lillo og køre #/sbin/lillo kommer denne fejl.
Warning: unable to determine video adapter in user in the present system.
Added gk_linux
Fail: no images have been defined or default image dosen't exist.

min lillo er:

boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
lba32
default=linux

# Hvis du brugte genkernel, brug noget lignende dette:
image=/boot/kernel-2.4.20-gentoo-r6
   label=gk_linux
   root=/dev/hda3
   initrd=/boot/initrd-2.4.20-gentoo-r6
   append="root=/dev/hda3 init=/linuxrc"

vga=791

Men efter hvad jeg kan læse er det noget med midt grafik kort.
Hvordan definere jeg det. Det er et sis ikke sikker på modellen det er i
en bærbar.
Skulle jeg have kørt    xfree-drm da jeg ikke har gjordt det da der hvist
nok ikke køre 3D aksolrartor, og hvordan finder jeg midt grakik kort.