CSS, scroll og menu.
Fra : Anders Ugelvig

Dato : 17-01-04 21:11

Hej

Jeg har et problem med en side lavet i html og css. Når jeg
loader siden og derefter gør vinduet mindre, følger
baggrundsfraven ikke med i menuen. Dette sker kun når der er mere
i "hovedsiden" end i menuen i venstre side.

html: www.ugelvig.dk/test/index.html

css: www.ugelvig.dk/test/style.css

Prøv at loade siden, for derefter at gøre den meget mindre
(vindyet) så vil baggrubdsfarven ikke følge med, hvorfor???

Håber i kan hjælpe.

MVH
Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dino

Dato : 17-01-04 23:37

Den 17-1 2004 skrev Anders Ugelvig i dk.edb.internet.webdesign.html:

> Jeg har et problem med en side lavet i html og css.

Jeg får kun en blank side i Mozilla Firebird...

Start med at rette de åbenbare fejl:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-// skal være mellemrum efter PUBLIC.
xml:lang="da" lang="da" - siden er på dansk, ikk'?
Så skal du måske angive et tegnsæt?

Og prøv at teste din html og css på
<http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.ugelvig.dk%2Ftest%2Findex.html&ss=1>
<http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?uri=http%3A//www.ugelvig.dk/test/index.html>

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 01:12

Ok, det er rettet nu, men det kom jeg ikke så meget længere med...

--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-04 01:42

"Anders Ugelvig" <anders_ugelvig--(at)--hotmail.com> skrev

> Ok, det er rettet nu, men det kom jeg ikke så meget længere med...

Det har du ret i - siden kan stadig ikke ses i Mozilla. Men det er for sent
på natten nu, så ...

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 02:06

Hhhmm... Det virker underligt. Gider i prøve igen? Jeg har lige lavet lidt
om på den. Nu har jeg lagt et billede ind med den ønskede farve i stedet.
Det virker fint i IE og den er valideret, uden problemer.

Men jeg vil stadig gerne vide hvordan man gør det med baggrunden i CSS.

Siden kan ses på: http://test.ugelvig.dk
--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : from south

Dato : 18-01-04 08:14

Hej Anders
"Anders Ugelvig" <anders_ugelvig--(at)--hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:4009db8e$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hhhmm... Det virker underligt. Gider i prøve igen? Jeg har lige lavet
> [...]

Er det denne du vil have testet http://www.ugelvig.dk/test/index.html
eller er det denne
http://www.ugelvig.dk/ der er jo lidt forskel på disse sider, den
første ses med en blå bjælke i venstre side, og intet andet. Mvh Knud

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 10:28

Hej Gruppe

Det er den der hedder www.ugelvig.dk/test/index.html men jeg forstår ikke at
i ikke kan se siden, der skulle gerne være mere end den blå "kasse" siden er
valideret xhtml 1.0 strict. Underligt.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-04 14:13

> [...]

at
> i ikke kan se siden, der skulle gerne være mere end den blå "kasse" siden

x.html> siger, at siden *ikke* validerer. Måske du skulle starte med at
rette op på det problem.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 15:37

Og det er så gjort igen, igen... Men det løser ikke mit problem med den menu
eller at folk ikke kan se den i andre browser end IE.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-01-04 17:32

Anders Ugelvig <anders_ugelvig--(at)--hotmail.com> skrev:

> at folk ikke kan se den i andre browser end IE.

Det er din

body {
overflow:auto;
}

der gør at det ikke kan ses i min Mozilla 1.2.1

--
Allan
http://html-faq.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-04 17:47

Hej Allan

Mange tak for det.

--
Med Venlig Hilsen
Anders Ugelvig

Byt --(a)-- med @

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-01-04 16:17

"Erik Ginnerskov" <eginNOSPAM@html-faq.dk> skrev :

><http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.ugelvig.dk%2Ftest%2Finde
>x.html>

Blot til orientering, hvis du undlader <> omkring et link, så vil
det ikke knække.

OE forstår ikke <>.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-01-04 23:30

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev

> Blot til orientering, hvis du undlader <> omkring et link, så vil
> det ikke knække.

Det vil jeg prøve at huske til næste gang.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin