Kan man male flamingo?
Fra : Sigrun

Dato : 17-01-04 07:32

Min mor har som undertag i en udestue flamingoplader.
En vandskade (regnvand) har gjort, at pladerne har fået grimme plamager et
par steder.
Er det muligt at male ovenpå flamingoplader, uden de opløses?
Og i så fald - med hvad?
Skal pladerne grundes først?

Mange hilsner
Morten Mønnike-Hald

Fra : Rasmus

Dato : 17-01-04 09:14

Du burte god kunne male dem. Jeg er spejderleder, og vi har før lavet
minilandskaber af flamingo. Dale og floder laves med acetone som opløser
flamingo, men vi havde ikke problemer med at male på dem.
Men få en lillle farveprøve med hjem, og prøv i et hjørne først.

Fra : Marco

Dato : 17-01-04 16:13

> [...]

> par steder.
> Er det muligt at male ovenpå flamingoplader, uden de opløses?

Ja.

> Og i så fald - med hvad?

Brug bare alm. loft- eller vægplastmaling.

> Skal pladerne grundes først?

Ja, men kun pga. plamagerne, med en vandig isolerende grunder.

--
Hilsen Marco
www.Kolonihaveportal.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-01-04 16:18

> [...]

> par steder.
> Er det muligt at male ovenpå flamingoplader, uden de opløses?

Med en vandbaseret farve (plastmaling) er du sikker på, at pladerne ikke
tager skade af behandlingen.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin