global.asa og Function
Fra : pepss

Dato : 16-01-04 15:00

Hejsa NG

da jeg tidlig i morges lige skulle se om der var sket noget på min side fik
jeg en fejl fra min global.asa fil.
jeg blev noget overrasket da jeg ikke troede man kunne få det!?

i min global.asa fil har jeg en function til at slette nogle mapper når de
er for gamle.
functionen ser sådan ud:

Public Function DeleteFolder(byVal tSource, byVal bForce)
Dim strSource, objFS

strSource = Server.MapPath(sSource) <--- her kom fejlen

' --- slet mappen ---
Set objFS = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
objFS.Deletefolder strSource, blnForce

' --- nedlæg komponenten igen ---
Set objFS = Nothing

DeleteFolder = True
End Function

jeg gik lidt i panik og skyndte mig at slette functionen så jeg fil ikke
skrevet fejlen ned men det var noget med at stigen manglede.

må man ikke ha functioner i en global.asa fil eller hvad kan der være galt?

hvad er forskælen på en function og sub?

håber der er en der kan hjælpe!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 16-01-04 16:57

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in news:bu8qpn$87u$1@sunsite.dk:

> Hejsa NG
>
> da jeg tidlig i morges lige skulle se om der var sket noget på min
> side fik jeg en fejl fra min global.asa fil.
> jeg blev noget overrasket da jeg ikke troede man kunne få det!?

Det kan man sagtens - og hvorfor skulle man egentlig det?

> [...]
> Dim strSource, objFS
>
> strSource = Server.MapPath(sSource) <--- her kom fejlen

Hvor kommer variablen sSource fra?

> [...]
>
> jeg gik lidt i panik og skyndte mig at slette functionen så jeg
> fil ikke skrevet fejlen ned men det var noget med at stigen manglede.

Ok - det er jo lidt svært at debugge uden informationer om fejlen, men
du kan jo sætte den til at udføre din funktion, hvis det er dig, der
tilgår sitet og ikke, hvis det er alle andre. En nem måde at gøre dette
på er at lave koden

sub on_sessionstart
   if Request.QueryString("key") = "pepps" then
       'udfør funktion
   end if
end sub

Når du så går ind på din side, så kalder du i stedet din side med

http://pepps.com/?key=pepps

Hvis der ikke står dette i din URI, så bliver den ikke udført

> må man ikke ha functioner i en global.asa fil eller hvad kan der være
> galt?

Du kan lave rigtigt mange ting i din global.asa, så det er ikke
umiddelbart dér fejlen nok ligger.

Du bør som altid debugge din fil med en masse Response.Write, så du kan
se, hvor fejlen er henne.

> hvad er forskælen på en function og sub?

En function returnere en værdi, det gør en sub ikke

> håber der er en der kan hjælpe!

Det håber jeg så, at det gjorde.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk

Fra : Jørgen Müller

Dato : 16-01-04 18:51

pepss skrev:
> strSource = Server.MapPath(sSource) <--- her kom fejlen

svjh kan man ikke bruge Server.MapPath i global.asa?
Hvorfor ligger functionen i global asa? den kan vel lige så godt ligge på en
hvilken som helst side, og så vil du ikke få problemer med Server.MapPath.

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Müller

Fra : pepss

Dato : 16-01-04 19:48

"Jesper Stocholm" skrev
> "pepss" wrote

> Det kan man sagtens - og hvorfor skulle man egentlig det?

det var bare den opfatteles jeg havde fået!

> Hvor kommer variablen sSource fra?

hvis jeg skal være helt ærlig og det skal jeg j så er det noget jeg har
fundet på nettet
http://activedeveloper.dk/julekalender/julegaver/fso_deletefolder.asp
og tænkte at det var da lige det jeg skulle bruge

> [...]
> på er at lave koden
>
> sub on_sessionstart
> if Request.QueryString("key") = "pepps" then

tak for den ide!
det hjælp! jeg kunne godt nok ikke få det til at virke som function men det
er jo så også lige meget når det virker

> Du kan lave rigtigt mange ting i din global.asa, så det er ikke
> umiddelbart dér fejlen nok ligger.

seder lige og tænker på om det kan ha noget at gøre med at det er VBScript?
jeg ved ikke en skid om det så det er bare en ide....?!

> En function returnere en værdi, det gør en sub ikke

man bliver jo kloger og kloger vær dag!

> Det håber jeg så, at det gjorde.

det gjorde det tak skal du ha!

var det ikke noget med at du var til eksamen? hvis ja gik det så godt?