"Er du sikker?" ved klik på link
Fra : Danni Finne

Dato : 21-04-01 13:22

Jeg har nogle "Slet et-eller-andet fra en database" link på en side, og jeg
ville gerne have noget "Er du nu helt sikker" javascript-popup, når man
klikker på linket... og hvis man trykker nej, så skal den ikke følge
linket...

Howto?

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 21-04-01 14:03

"Danni Finne" <danni@finne.dk> wrote in <9bru2a$okt$1@sunsite.dk>:

> [...]
>jeg ville gerne have noget "Er du nu helt sikker" javascript-popup, når
>man klikker på linket... og hvis man trykker nej, så skal den ikke følge

<script type="text/javascript">
function warning(link) {
var str = 'Er du sikker på, at du vil slette denne aktivitet ?'
if ( confirm(str) )
return true;
else
return false;
}
</script>

og linket:

--
It is insufficient to protect ourselves with laws; we need to protect
ourselves with mathematics.

Fra : Danni Finne

Dato : 21-04-01 16:38

> function warning(link) {

Ahhhh.... Mange mange tak... Og hvor jeg dog elsker NewsGroups.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 22-04-01 09:57

"Danni Finne" <danni@finne.dk> wrote in <9bs9hc$phc$1@sunsite.dk>:

>Ahhhh.... Mange mange tak... Og hvor jeg dog elsker NewsGroups

ingen problemer ... så husk at hælpe herude også, ikke ?

--
The obvious mathematical breakthrough would be development of an easy
way to factor large prime numbers.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-04-01 16:43

Jesper Stocholm wrote:

> if ( confirm(str) )
> return true;
> else
> return false;

- Eller kortere:
return confirm(str);

Kan også laves som en one-liner:
onclick="return confirm('Er du sikker?');"

M.v.h.

Jonathan