OCX & DLL
Fra : trEx

Dato : 20-04-01 10:53

Hej NG

Kan jeg på en elle anden måde give mit program en sti til de OCX'er og
DLL'er mit program skal bruge.
FX. hvis mit program ligger i D:\Program\*.* så skal programmet selv finde
ud af at hente de OCX'er og DLL'er der ligger af roden af den mappe (det
skal også virke selv og at man flytter programmet til et andet drev. FX.
C:\Test\*.*)

M.V.H.
Stefan Thilemann
amd900athlom@hotmail.com

Fra : Tim Sørensen

Dato : 21-04-01 12:07

> [...]
> ud af at hente de OCX'er og DLL'er der ligger af roden af den mappe (det
> skal også virke selv og at man flytter programmet til et andet drev. FX.

Prøv med:

Dim Bibliotek As String
Bibliotek = App.Path & Filnavn.ocx

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://dondata.adsl.dk/

Fra : Kim Pedersen [vbCode~

Dato : 21-04-01 16:54

Hej Tim

> Prøv med:
>
> Dim Bibliotek As String
> Bibliotek = App.Path & Filnavn.ocx

Ja.. Sådan kan du lave stien.. Men programmet vil aldrig indlæse OCX'erne
her. Det der skal gøres er at ALLE OCX'er og DLL'er SKAL registreres.
Herefter er det ligegyldig hvor de ligger på harddisken. Det finder Windows
(og programmet) selv ud af.

Hilsen/Best regards
Kim Pedersen, vbCode Magician Host
http://hjem.get2net.dk/vcoders/cm
ICQ: 62990889

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 21-04-01 21:27

Kim Pedersen skrev:
> Det der skal gøres er at ALLE OCX'er og DLL'er SKAL registreres.
> Herefter er det ligegyldig hvor de ligger på harddisken.

Når blot de ikke bliver flyttet EFTER at de er registreret

-------
Tomas

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-04-01 22:21

"Tim Sørensen" wrote:

> Prøv med:
>
> Dim Bibliotek As String
> Bibliotek = App.Path & Filnavn.ocx

Der skal lige tilføjes lidt:

Dim Bibliotek As String

If right(App.Path,1) = "\" then
   Bibliotek = App.Path & Filnavn.ocx
Else
   Bibliotek = App.Path & "\" & Filnavn.ocx
End If

Det skal med da programmet ellers ikke vil fungere når det køres fra
roden af et drev.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere