45 fartgrænsen for at miste sit
Fra : mikkel paulsen

Dato : 15-01-04 16:42

Hej Forum.
jeg har læst og hørt flere steder, at grænsen for at miste sit
kørekort på en knallert 45 er 70% overskridelse dvs. ca 76,5 km/t. Men
her i dag kom en af mine venner og sagde, at han lige havde hørt hans
kørelærer holde en lang prædiken, om hvor dum man var hvis man købte
en 45 og kørte forstærkt på den. fordi farten max måtte overskride 40%
før man mistede kortet passer det? hvis ikke gider i så ikke give mig
noget bevis for det, bare så jeg kan vise det til kørelæren kunne være
sjovt :)
jeg har selv en bror, som længe har kørt forstærkt på en 45 "har dog
nu fået motorcykel", og han havde snakket med politiet om det og de
havde selv sagt 70%.

Fra : rotel

Dato : 07-03-04 10:16

der står 70% på tekst tv siderne ved bøder