mandrake 9.1
Fra : andy

Dato : 15-01-04 04:42

Hej ng jeg har en server som fordeler midt bredbånd ud til 2 pc er, på
hvert deres net kort. Så vil jeg høre om jeg kan styre hvor meget
brredbånd de hver i sær max må bruge. Og hvordan jeg giver dem en
bestemt intern IP.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 15-01-04 07:24

http://lartc.org/

> Og hvordan jeg giver dem en bestemt intern IP.

Øh, kan du ikke bare sætte faste IP'er? Jeg ved ikke lige, hvordan du
gør det i Mandrake.

/Rasmus

People are lonely because they build walls instead of bridges.

Fra : Morten Lund

Dato : 15-01-04 12:17

Rasmus Bøg Hansen wrote:

> Øh, kan du ikke bare sætte faste IP'er? Jeg ved ikke lige, hvordan du
> gør det i Mandrake.

Alternativt kan du i /etc/dhcpd.conf låse IP-numre til Mac-adresser på
serveren. Det er nok det du gerne vil.

Mht til vægtning af trafik skal du nok kigge på iproute. Det kan jeg
desværre ikke hjælpe dig så meget med, da jeg ikke har været der endnu.

Venlig hilsen
Morten Lund

Fra : PS

Dato : 15-01-04 12:49

andy wrote:

> bestemt intern IP.

Læs her, der står det (langt nede) men det du gør er at tildele dem den
samme hvergang (bestemt af mac-adressen)

http://www.linuxbog.dk/alle/bog/linux-netvaerk-server.html.php

Fra : @(none)

Dato : 15-01-04 02:59

PS wrote:

> Læs her, der står det (langt nede) men det du gør er at tildele dem den
> samme hvergang (bestemt af mac-adressen)
>
> http://www.linuxbog.dk/alle/bog/linux-netvaerk-server.html.php
tak jeg vil prøve det