Synkroniseringsserver (kalender)
Fra : Morten Davidsen

Dato : 15-01-04 02:55

I dk.edb.netvaerk begyndte en fyr at spørge om at synkronisere sin kalender,
og jeg kom derfor på følgende spørgsmål .. (smider det i unix, da løsningen
gerne skulle køre på min FreeBSD server).

Anyway .. min reply er her:

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Er der så en serverløsning ...?
Jeg har lagt mærke til at man i min Sony Ericsson T610 mobil .. kan
synkronisere med en "synkroniseringsserver".

> Jeg kender ikke noget smart lille program, men alt andet lige så kan
> opdateringer på den ene maskine ikke vises på den anden uden at de har
> været tændt på samme tid og en synkronisering har fundet sted... (for
> når du ikke har en ekstra maskine hvor kalenderen ligger så er du jo
> nødt til at have kalenderen duplikeret på maskinerne).

Dette gad jeg vildt godt.
Mit setup er følgende.
ADSL
Unix Server (Som kører mailserver SMTP, IMAP, POP3)
Windows XP stationær med Outlook 2003
Windows XP bærbar med Outlook 2003

Jeg ville gerne have det sådan at når jeg slukkede min stationære sendte
den, den nyeste kalenderversion op til serveren. Og når jeg så tændte på min
bærbare læste den fra serveren om der var en nyere kalender .. og opdaterede
den på den bærbare - og omvendt. Det ville være fedest hvis løsningen kunne
køre på FreeBSD Unix server.

Fra : Carsten Keller

Dato : 15-01-04 16:00

"Morten Davidsen" <email@morten-davidsen.dk_nospam> wrote in message
> [...]
opdaterede
> den på den bærbare - og omvendt. Det ville være fedest hvis løsningen

Normalt ville man (hvis man var Windozemand) vel bruge en Exchangeserver
istedet for linuxboxen. Men der er vist alternativer:
Jeg har ikke selv prøvet dette, men Opengroupware.org skulle kunne nogle af
de samme ting som Exchange. For at få den til at synkronisere med Outlook
kræver det vist en 3. parts plugin (kommerciel), men så har du hvad du
søger.
SUSE har vist noget lignende.

Det er dog muligvis overkill at køre så stort et system bare for en persons
kalender...

Keller

Fra : Morten Davidsen

Dato : 15-01-04 22:51

"Carsten Keller" <CK@ADM.iha_i_hate_swen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> søger.
> SUSE har vist noget lignende.
>
> Det er dog muligvis overkill at køre så stort et system bare for en

Netop ... Jeg har også kigget på Opengroupware, men jeg synes bare det
virker ret vildt. Jeg vil bare gerne have at den kan gemme mine .pst filer
eller hvad kalenderfilerne nu hedder .. oppe på serveren .. og på en eller
anden måde kan have nogle outlook-klienter som tjekker når de åbner .. om de
har den nyeste kalenderversion. Og når de lukker, sender info til serveren
med den nyeste kalender. Der må da være en løsning? :)
Og jeg mangler stadig et svar på hvad de mener med "Synkroniseringsserver"
på min Sony Ericsson T610 ...

Fra : PS

Dato : 16-01-04 11:51

> Og jeg mangler stadig et svar på hvad de mener med "Synkroniseringsserver"
> på min Sony Ericsson T610 ...

Det kunne være en funktion til SyncML... det er så vidt jeg ved noget
med at synkronisere sin kalender via nettet, min motorola a920 kan det
nemlig også, jeg har dog aldrig prøvet det, der står lidt om det her:

http://www.openmobilealliance.org/syncml/

Fra : Lars Bonde

Dato : 16-01-04 00:01

> [...]
opdaterede
> den på den bærbare - og omvendt. Det ville være fedest hvis løsningen

Det kan MS outlook klare selv. Den kan sættes op til at bruge email. den
sender en email med opdateringer.

Lars

Fra : Morten Graae

Dato : 17-01-04 23:53

On Fri, 16 Jan 2004 00:01:14 +0100, "Lars Bonde" <lars@lbc-it.dk>
wrote:

>Det kan MS outlook klare selv. Den kan sættes op til at bruge email. den
>sender en email med opdateringer.
>

>Lars

Det lyder spændende forklar nærmere, Hvor finder jeg den funktion i
outlook. Bruger outlook 97

mvh.
Morten Graae

Fra : Lars Bonde

Dato : 19-01-04 10:37

"

> Det lyder spændende forklar nærmere, Hvor finder jeg den funktion i
> outlook. Bruger outlook 97
Jeg her sat det op i MS Outlook 2000.
først laver du 2 e-mailadresser. En til hver pc.
Under filer - del - vælger du kalender. her kan du tilføje e-mailadresse
til den anden pc og "Tilladelser"

Lars

Fra : Lars Bonde

Dato : 19-01-04 10:44

> Det lyder spændende forklar nærmere, Hvor finder jeg den funktion i
> outlook. Bruger outlook 97
jeg kan se at det skulle viker fra MS Outlook 98.

Lars

Fra : Morten-Kristensen

Dato : 20-01-04 22:18

> [...]
> den på den bærbare - og omvendt. Det ville være fedest hvis løsningen kunne

Prøv at checke Calcium fra http://www.brownbearsw.com
Perlbaseret webkalendersystem, hvor man kan synce til Outlook
vha. deres software TrippleSync.
--
Morten Kristensen; mailto:fornavn.efternavn@tiscali.dk
Phone +45 3871 2114 - GSM +45 2682 4053