Min explorer lukker selv ned.
Fra : Søren Jensen

Dato : 14-01-04 23:27

Jeg er kommet til et noget stort problem.
Når jeg starter en browser i explorer, lukker den sig selv ned når siden er
opdateret.
Jeg kan simpelhen ikke gøre noget. Jeg har prøvet, at instaler den igen, men
skriver at dette ikke kan lade sig gøre, da der er instaleret en nyer
verision på computeren.
Har prøvet at smæk min windows cd i drevet, og køre rep. Uden resultat. Har
prøvet Opera, og der er ingen problemmer. Dog kan jeg bedst lide explorer.
Den eneste mulighed for at få en browser til at virke, er følgende. Jeg
lukker for internet forbindelsen, åbner browseren, så åbner jeg den igen. Så
kan denne ene browser få lov at være åben, alle andre bliver lukket ned.
Hvad er der galdt?, er der en venlig sjæl der kan forklare mig det. For jeg
bliver snart sindsyg. På forhånd tak.

Med Venlig Hilsen

Søren Jensen

Fra : Nørd

Dato : 15-01-04 11:00

Mange gange skyldes problemer med Internet Explorer fejl i programmets
filer. Det kan løses ved at geninstallere Internet Explorer.

Det er ikke den store kunst at geninstallere IE, men du bør vide at det er
nødvendigt at hente en del opdateringer bagefter.

Metode 1:
Gå til Kør og taste følgende:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132
%windir%\Inf\ie.inf

Du vil blive bedt om at indsætte din Windows XP CD hvor IE.EXE fra mappen
i386 skal bruges.

Gå til Windows Update og hent de nødvendige sikkerhedsopdateringer.

Metode 2:
I Microsofts KB article 318378 findes bl.a. denne metode til at
geninstallerer IE og eller OE.

Åben Regedit (fra Kør, tast: regedit).
Hvis du vil geninstallerer Internet Explorer skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed
Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}
I strengen IsInstalled skal du ændre værdien fra 1 til 0 (nul).

Hvis du Booter Maskinen inden installationen, vil 0 blive ændret til 1 igen,
og du vil ikke kunne installere.

Hvis du vil geninstallerer Outlook Express skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed
Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}
Også her ændres værdien i strengen IsInstalled fra 1 til 0.

Hvis du Booter Maskinen inden installationen, vil 0 blive ændret til 1 igen,
og du vil ikke kunne installere.

Gå til Microsofts Internet Explorer websted:
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Her vil der altid blive reklameret for den seneste version af IE - klik på
Download Now, og husk at vælge den rigtige sprogversion på den side du
bliver ført til.

OBS: Inden du roder for meget i Registreringsdatabasen er det en god idé at
oprette et gendannelsespunkt med Systemgendannelse.

Fra : Søren Jensen

Dato : 16-01-04 16:12

Jeg har prøvet at få instaleret Explorer igen uden held, jeg har prøvet at
køre rep fra min Windows Cd. Intet hjælper.
Er kommet der til at, det nok ikke er min Explorer der er noget i vejen med.
Måske Windows, eller så er der et program, der går ind og lukke browseren
ned. Et program jeg ikke kan se. Har også prøvet fejlsikeret tilstand.

Med Venlig Hilsen

Søren Jensen

Fra : Nørd

Dato : 16-01-04 22:42

Så prøv at tjekke din maskine for virus på nedenstående link.

http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp