Renlighed=respekt for fællessindsygen
Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-04 07:01

Renlighed=respekt for fællessindsygen

" Et genialt menneske er uudholdeligt, hvis man ikke desforuden
besidder mindst de to træk: taknemmelighed og renlighed".Nietzsche

Japanerne fik kolera og pest-epidemier som europæere og kinesere gjorde,
selvom deres renligheds-adfærd er hyper-grundig. Hygiejne har nemlig ikke
meget med patogene mikrober at gøre. Det handler om fællesskabets ritualer,
der skal udføres som signal om at du også overholder fællesskabets moral, og
ikke er en "beskidt forbryder".

Rituel enighed gør stærk, siger præster og generaler, og tandbørstning er
vor måde at kaste os mod Mekka i daglig rutine.

Som Nietzsche påpeger ovenfor, så kan vi kun bære over med fremstående
nytænkning, der indbyder til misundelse, hvis geniet skjuler sig under et
dække af TAKNEMLIGHED MOD GUD OG STAT og
*perfektionistisk, næsegrus underkastelse for forældet vaske-ceremoni*, som
er livsindhold for matriarkatets hjemmegående husmødre og
kosmetik-omhyggelige piger:

" Min gode vismand! Gak til myren og bliv viis, og lær af en
pige at få tiden til at gå; thi deri er hun en sand virtuos".Søren
Kierkegaard

CITATER OM hygiejne-bedrag (det græske ord betyder både renlighed og
sundhedsfremme, selvom et evt overlap er kun bevist på operationsstuer og
lignende)

Halvdelen af bakterieverdenen er livsnødvendig; man kan blive så
steril, at man dør af det. Jacob Paludan

Hygiene is the corruption of medicine by morality
H.L. Mencken

Kun en tåbe reder sengen hver dag. Nancy Spain

Man skal ikke gå i badstue, hvis ikke det kribler. FINLAND.
Politikens Ordsprogsleksikon 1994

Men Herren sagde til ham "I farisæere rense nu det udvendige af
bægeret og fadet, men jeres indre er fuldt af rov og ondskab. Lukas11.39

Jeg afskyer husarbejde. Man reder seng, man vasker op og seks
måneder senere må man begynde forfra. Joan Rivers

Invalids live longest. Proverb

Min mand og jeg har fundet et virkeligt godt system, når det
gælder husarbejdet. Ingen af os gør det. Dottie Archibald

What separates two people must profoundly is a different sense
and degree of cleanliness. Nietzsche

House work is what woman does that nobody notices unless she
hasn't done it. Evan Esar

Køb en liter brændevin og et franskbrød så slipper du for at
vaske op, Albert Engström

Snavs lyser, hvis solen vil skinne på det. Goethe

Sæben er en målestok for staternes velstand og kultur.
Justus von Liebig

" "Hvis det ikke var at lægge for tunge byrder på min menighed,
ville jeg have befalet dem at bruge tandbørste før hver bøn"
Muhammed

" Renlighed er det halve af troen" Vask jeres klædninger og klip
jeres hår og børst jeres tænder og smukser jer og hold jer rene"
Muhammed

" What does not destroy me, makes me strong.
Friedrich Nietzsche

" HJEM=Et sted hvor man kan klør sig ligegyldigt hvor det klør.
Anonym

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N