Endnu en gang oprydning
Fra : TDA

Dato : 13-01-04 21:57

Jeg har før lavet et indlæg om nedenstående, men fik desværre ikke svar på
det hele.

Vi er en lille dykkerklub, som har påtænkt sig at lave et stykke
oprydningsarbejde i vores lokale sø.
Dvs. fjerne cykler, indkøbsvogne osv. osv., men ud fra det som vi har hørt
er dette ikke tilladt for alm. sportsdykkere, kan det godt passe?
Vi vil gøre det ganske gratis og kommunen synes det er en glimrende idé og
vil i den forbindelse sørge for at de ting vi henter op bliver fjernet.
Men, hvis dette ikke er lovligt er der ikke nogen grund til at bruge en
weekend på projektet.
Jeg håber der er nogle der har et par kommentarer til dette.

Findes der noget lovgivning/paragraffer eller lignende ang. dette og i så
fald hvor kan man rekvirere dem?

Med venlig hilsen
Thomas Daugaard

For at svare direkte på mail, fjern da REMOVE i mail adressen.

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-01-04 22:07

"TDA" <tda@REMOVEprivat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg håber der er nogle der har et par kommentarer til dette.
>
> Findes der noget lovgivning/paragraffer eller lignende ang. dette og i så

Nææ det er ikke ulovligt i skal bare huske at have tilladelse fra søens ejer
til at dykke i den.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 13-01-04 22:16

TDA wrote:
>Men, hvis dette ikke er lovligt er der ikke nogen grund til
> at bruge en weekend på projektet.
> Jeg håber der er nogle der har et par kommentarer til dette.

Jeg ved at der er andre der har lavet ligende projekter flere steder i
landet bl.a. i ålborg hvor de ryddede havnen.
http://norresundbysportsdykkerklub.dk/DiveEvent/detsker.htm

Det kan være du kan skrive til dem og høre hvordan de bar sig ad. Men jeg
tror nok at det som udgangspunkt er ulovligt, spørgsmålet er om man vil gøre
det alligevel.

mvh
Jonas

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-01-04 22:18

> Det kan være du kan skrive til dem og høre hvordan de bar sig ad. Men jeg
> tror nok at det som udgangspunkt er ulovligt, spørgsmålet er om man vil
gøre
> det alligevel.

Hvis klubben på eget initiativ tager ud og rydder op i sø er der ikke noget
ulovligt i det. Man kommer ud på et skråplan hvis andre tager initiativet
og spørger klubben om den vil hjælpe. Det er helt klart ulovligt hvis
kommunen vil have ryddet op i søen og har fundet ud af det er billigere at
lade klubben gøre det end den lokale erhvervsdykker.

--
Henrik Manley, der er mørkt i Jylland
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Allan Hansen

Dato : 13-01-04 22:32

"Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
> Henrik Manley, der er mørkt i Jylland

Husk limfjordsporter. Vinterolie til "søens folk".

Allan Hansen, så kan det vist ikke blive mørkere

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-01-04 22:46

> "Henrik Manley" <m@nley.dk> skrev i en meddelelse
>
> Husk limfjordsporter. Vinterolie til "søens folk".

Jeg får en kasse med hjem i morgen så kan vi jo se på den på torsdag, tjek
lige din mail har har lavet lidt på projektet.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 13-01-04 23:11

Det er godt nok synd for jer at I skal helt til Nordjylland for at finde
ordentligt øl.
Kommer i forbi en dag, skal i se et rigtigt køleskab. Kun produkter fra
Thisted Bryghus.

MVH
Jan Kisak Rasmussen
Aalborg Sportsdykkerklub

Fra : Henrik Manley

Dato : 13-01-04 23:32

> Det er godt nok synd for jer at I skal helt til Nordjylland for at finde
> ordentligt øl.
> Kommer i forbi en dag, skal i se et rigtigt køleskab. Kun produkter fra
> Thisted Bryghus.

Jeg sidder i Løgstør, kan være der om 45 minutter. Jeg har dykker udstyret
med.

--
Henrik Manley
m@nley.dk, http://bends.dk

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 14-01-04 00:03

Beklager, men baren er lukket for i aften.
Men vi har klubaften fra kl. 19:30 i morgen onsdag.

Jan Kisak Rasmussen
Aalborg Sportsdykkerklub
info@aalborgdyk.dk

Fra : Jan Kisak Rasmussen

Dato : 14-01-04 00:10

Undskyld vi smadrer dit indlæg.
Nu ved jeg ikke hvor du kommer fra, men du er også velkommen en onsdag.
Så kunne vi snakke om hvordan vi håndterede havneoprydningen her i Aalborg.
Du er også velkommen til at kontakte mig direkte. Se under kontakter på
aalborgdyk.dk

MVH
Jan Kisak Rasmussen
Aalborg Sportsdykkerklub

Fra : TDA

Dato : 15-01-04 21:10

Det er helt ok, der skal være plads til at komme ud på et sidespor.
Tak for svarene allesammen.
Vi tager ned og rydder op i søen, så vi kan komme til at sejle dernede til
sommer, uden at få ødelagt både og udstyr.
Forøvrigt snakkede vi med DSF, de fortalte at de havde hørt om et par sager
lignende denne, men så længe, at vi selv har taget initiativet til det og
kommunen vil skrive under på, at det er i orden, er der ingen problemer.

Med venlig hilsen
Thomas Daugaard
Skanderborg Dykkerklub

Tak for tilbuddet Jan
Det kan da godt være vi kigger op til jer en onsdag.

Fra : Nyheder

Dato : 15-01-04 19:55

http://147.29.40.91/_MAINRF_A714663488/615
På ovenstående link ligger alle love omkring dykning