samba ?
Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 21-04-01 09:29

hejsa

jeg sidder og leger lidt med samba (redhat7.0), jeg har dog et par
spørgsmål:

1) hvordan ændre jeg hostnavnet på linuxmaskinen ?, jeg har ændret
domainnavnet så den optræder i domainet med mine andre maskiner.

2) når jeg forsøger at gå ind på linuxmaskinen fra min windåsemaskine,
vil den have et password til ipc (som i NT) men hvordan åbner jeg en
guest account så alle andre har adgang til at se hvad der ligger på den
?

På forhånd tak for hjælpen

MVH Toke......

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 21-04-01 09:59

Fra : Toke Jansen Hansen

Dato : 21-04-01 13:29

userconf siger jeg allerede har en account der hedder nobody, men den er ikke
på listen under useraccounts, men derimod er den under group definitions.
hvis jeg sætter linien "guest account = nobody" ind i smb.conf (under
[homes]), beder den stadig om password

allerede tak for hjælpen, og håber du kan forklare hvad jeg gør galt =)

MVH Toke......

Fra : Ove Lie

Dato : 21-04-01 16:41

Toke Jansen Hansen <computerman@get2net.dk> skrev i
meldingsnyheter:3AE144C3.326F6C79@get2net.dk...

> 2) når jeg forsøger at gå ind på linuxmaskinen fra min windåsemaskine,
> vil den have et password til ipc (som i NT) men hvordan åbner jeg en
> guest account så alle andre har adgang til at se hvad der ligger på den

PÅ min linuxinnstalasjon (RH 6.2) ligger det i katalogen
/usr/doc/samba-2.0.6/docs flere filer som ved å kopiere på disket til
windowsmaskinen og kjøres derfra kan fjerne kryperingen av passord. Dette
bruker være problemet nå man får pålogging med $ipc passord. (Til min win98
benyttet jeg Win98_PlainPassword.reg).

Et annet alternativ er å sette passordene i samba tl kryperte (encrypted
passwords=yes)

-Ove
Som ønsker deg lykke til.