Opsætning af komplet mailserver med Postfi~
Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-04 16:02

Hejsa!

Jeg søger en guide til komplet opsætning fra start til slut af en
velfungerende mailserver med både pop3 og smtp.

Jeg har fundet et par guides via Google, men disse var nærmest
afhandlinger på 50-100sider+ og det er ikke ligefrem befordrende til
motivationen

Findes en simpel guide som fortæller punkt for punkt hvad man installerer
og hvad man skriver hvor?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Brian Møller

Dato : 13-01-04 18:04

Jeg vil sige at du skulle lure på www.qmailrocks.org eller
www.lifewithqmail.org

> Jeg har fundet et par guides via Google, men disse var nærmest
> afhandlinger på 50-100sider+ og det er ikke ligefrem befordrende til
> motivationen

Her står der fra start til slut hvad du skal gøre

> Findes en simpel guide som fortæller punkt for punkt hvad man installerer
> og hvad man skriver hvor?

Ahh. Crap nu server jeg subject: Postfix. Men det kunne da være :)

/Brian

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 13-01-04 18:07

On Tue, 13 Jan 2004 18:04:20 +0100, Brian Møller wrote:

> Jeg vil sige at du skulle lure på www.qmailrocks.org eller
> www.lifewithqmail.org

Jeg lurer!

> Her står der fra start til slut hvad du skal gøre

Yes

> Ahh. Crap nu server jeg subject: Postfix. Men det kunne da være :)

Altså det behøver ikke være Postfix.. jeg er ikke så fixeret, bare det
virker perfekt under MDK9.1