Kan man fra HTML/ASP starte et C program ?
Fra : michael

Dato : 13-01-04 14:35

Hej jeg har brug for at lave en hjemmeside hvor folk via min hjemmeside kan
uploade nogle filer og herefter starte et C program (.exe) som skal behandle
de uploadede filer.

Hvordan starter jeg fra HTML/ASP en C applikation (.exe) ?

Kan det lade sig gøre at afvikle sådan en C applikation på en
webhoteludbyders server eller skal jeg selv hoste webserveren ?

Venlig Hilsen
Michael

Fra : michael

Dato : 13-01-04 17:12

Jeg glemte at sige at applikationen vel også kan være en .dll ??

Vh. Michael

Fra : Chrisser

Dato : 14-01-04 08:14

michael wrote:
> Jeg glemte at sige at applikationen vel også kan være en .dll ??

Du kan sikkert kalde dll'en på samme måde som du har fået foreslået til
exen, jeg ved det ikke. Her er i hvert fald et alternativ du kunne prøve -
det kommer meget an på hvordan din dll fungerer.
Jeg har på et tidspunkt haft gang i en dll der fletter nogle databasefelter
til et word-dokument. Den er kodet i Visual Basic, og indeholder nogle
funktioner jeg skal bruge til brevfletning. Den lægges i webområdet og
registreres på serveren ( det skal du jo så have mulighed for ).
Med den gør jeg følgende:

<%
' lav et objekt (dll'en hedder Flet, og modulet hvori den/de funktioner jeg
vil kalde hedder Bestyr)
Set bestyrFlet = Server.CreateObject("Flet.Bestyr")

' kald den ønskede funktion i dll'en - her hedder den udskriv brev, og jeg
sender de ønskede variable med ind
bestyrFlet.UdskrivBrev Response, cstr(dok), cstr(scri),
cstr(session("db")), cstr(session("init"))

' efter endt fletning kalder jeg en funktion der gemmer brevet
bestyrFlet.Gem Response, Cstr(filNavnTmp), Cstr(filformat)
%>

Det fungerer fint på denne måde, og fordi jeg sender response med ind i
dll'en kan jeg skrive tilbage til asp-siden hvis der er brug for det.

Mvh
Chrisser

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 13-01-04 17:17

"michael" <dsl72661a@post.cybercity.dk> escribió en el mensaje
> [...]
behandle
> de uploadede filer.
>
> Hvordan starter jeg fra HTML/ASP en C applikation (.exe) ?

Nemt:
<%
Dim wshell
set wshell = Server.CreateObject("WScript.Shell")
wshell.run "c:\mitprogram.exe"
set wshell = nothing
%>