Download af pdf
Fra : Klaus A

Dato : 13-01-04 10:49

Hej
Når man klikker på et link til en pdf i explorer, så åbner den filen
automatisk op i explorervinduet. Er der en måde så man kan få en
dialogbox op hvor man kan vælge mellem at åbne eller downloade
pdffilen ala den boks man får når man prøver at hente en wordfil?
Klaus

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 13-01-04 11:01

Klaus A wrote:
> Hej
> Når man klikker på et link til en pdf i explorer, så åbner den filen
> automatisk op i explorervinduet.

Hvis du ikke ønsker at *.pdf åbnes i browseren, men vil have en ren
Adobe Reader kan dette ordnes under Vis - Indstillinger -
Indstillinger - fjer han i "vis PDF i browser" Set i reader 5.1.

> Er der en måde så man kan få en
> dialogbox op hvor man kan vælge mellem at åbne eller downloade
> pdffilen ala den boks man får når man prøver at hente en wordfil?

Ja, men det er op til den besøgende at ændre sine indstillinger.

Du skal ind under Mappeindstillinger - Filtyper - væg PDF - Egenskaber -
sæt hak i "Bekræft åbning efter overførsel". Set i Win2k.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Jesper H.

Dato : 13-01-04 13:33

> [...]
> dialogbox op hvor man kan vælge mellem at åbne eller downloade
> pdffilen ala den boks man får når man prøver at hente en wordfil?

Du kan evt. zippe *.pdf filen og lave et link hvor der f.eks står
download fil.

Bare et forslag

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-04 13:51

Jesper H. skrev:

> Du kan evt. zippe *.pdf filen og lave et link hvor der f.eks
> står download fil.

Her har man igen problemet med at nogle browsere vil åbne zipfilen
direkte mens andre vil downloade den (desuden vil nogle brugere
måske slet ikke kunne bruge en zipfil).

Fortæl brugerne at de kan downloade filen ved at højreklikke på
linket (kan ikke lige huske Mac-genvejen, men den kan slås op om
nødvendigt).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Thomas Due

Dato : 13-01-04 14:32

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
>
> Fortæl brugerne at de kan downloade filen ved at højreklikke på
> linket (kan ikke lige huske Mac-genvejen, men den kan slås op om

Alternativet er noget serverside kode som gennemtvinger en download.
Men jeg ved ikke om den kan "omgåes" af nogle browsere.

--
Thomas Due
Software Developer

Fra : Per Rasmussen

Dato : 13-01-04 21:13

Klaus A wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> dialogbox op hvor man kan vælge mellem at åbne eller downloade
> pdffilen ala den boks man får når man prøver at hente en wordfil?

Højreklik på linket og vælg gem destination som.

PerR