Login -> response.redirect
Fra : Jacob ..

Dato : 13-01-04 10:38

Jeg har nogle beskyttede sider som kræver login. Hvis man
forsøger at komme ind uden login, redirectes der til login.asp
hvor vedkommende så kan logge på- Fint nok, men hvordan fikser
jeg det sådan, at brugere så efterfølgende kommer tilbage til den
side han/hun forsøgte at entrerer før han/hun loggede på?

Noget ala Response.redirect "to-sider-tilbage" ??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-04 11:06

Jacob .. skrev:

> jeg det sådan, at brugere så efterfølgende kommer tilbage til den
> side han/hun forsøgte at entrerer før han/hun loggede på?

Lad login-tjekket sende adressen med til loginsiden. Så kan
loginsiden sende brugeren tilbage.

Du kan bruge servervariable til at finde navn og sti på det
aktuelle script (på den måde kan logintjekket fx lægges i en
includefil)
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob ..

Dato : 13-01-04 21:22

> Lad login-tjekket sende adressen med til loginsiden. Så kan
> loginsiden sende brugeren tilbage.

Problem: når jeg prøver at entrerer den beskyttede side - eks.
side1.asp - tricker den på en include-fil - beskyt.asp, som redirecter
sig til login.asp hvis sessionen ikke er aktiv. Dvs at jeg har 2 sider
jeg skal sende servervariablen igennem.

Altså side1.asp -> beskyt.asp -(redirect)-> login.asp -(redirect)->
side1.asp

How to do?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-01-04 21:43

Jacob .. skrev:

> Problem: når jeg prøver at entrerer den beskyttede side - eks.
> side1.asp - tricker den på en include-fil - beskyt.asp,

Hvad står der øverst i side1.asp?

Hvis der står

<!--#include file="beskyt.asp"-->

- så behøver du slet ikke at bekymre dig om filen "beskyt.asp".
Includefiler hentes ind som en del af den fil der inkluderer dem.

> Altså side1.asp -> beskyt.asp -(redirect)-> login.asp
> -(redirect)-> side1.asp

Hvis du bruger includefilerne som jeg tror, så er beskyt.asp ikke
involveret som URI. Prøv selv at udskrive SCRIPT_NAME fra en
includefil - det er ikke den fil kommandoen står i der udskrives,
men den fil der kører kommandoen.

Hvis du vitterligt laver redirect i to omgange - først fra
side1.asp til beskyt.asp og derefter videre til login.asp - bør du
lave det om. Det er upraktisk.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jacob ..

Dato : 14-01-04 08:45

> <!--#include file="beskyt.asp"-->
>
> - så behøver du slet ikke at bekymre dig om filen "beskyt.asp".
> Includefiler hentes ind som en del af den fil der inkluderer dem.

Det gør der nemlig, og nu kan jeg da egentligt godt se logikken i at
den (<!--#include file="beskyt.asp"--> ), kun udfører kommandoen.

Så vil jeg igang med at lege lidt!

Tak tak...