Hjemmenetværk
Fra : Andreas Lindberg

Dato : 21-04-01 02:05

Jeg ved ik om dette er den rigtige gruppe.. Men hvis det ikk er, fortæl mig
det lige :)

Det er sådan at jeg skal sætte noget hjemme netværk op og det skal se pænt
ud, vi vil ik ha kabler all over, så vi har fundet ud af at der er kabel rør
i væggende...

Så ville vi lave (jeg ved ik hvad de hedder) stik kontakterne lignede boxe i
væggen... Så man bare pluggede et kabel til

Det store spørgsmål fra mig er nu, hvor og vilket kabel/"stik" dåse skal der
bruges, og hvor kan det købes

Det skal helst være i Københavns området gerne tæt på vestegnen...

Håber et positivt svar :)

Andreas Lindberg
Webmaster On: www.quak.dk www.free-guestbook.net www.xianno.com
Test min nye side, som ik helt er færdig endnu på www.quak.dk/quak2
Smid en note i gæstebogen :)
ICQ= 4633819

Fra : joe

Dato : 21-04-01 05:49

Kablerne kan du købe ved enhver El grossist/elektriker kablet hedder UTP cat
5, stikkene hedder RJ 45.

mvh. kim

Fra : Arne Keller

Dato : 29-04-01 18:11

On Sat, 21 Apr 2001 03:04:31 +0200, "Andreas Lindberg"
<webmaster@quak.dk> wrote:

>Jeg ved ik om dette er den rigtige gruppe.. Men hvis det ikk er, fortæl mig
>det lige :)

Du er på rette vej.

> [...]
>
>Så ville vi lave (jeg ved ik hvad de hedder) stik kontakterne lignede boxe i
>væggen... Så man bare pluggede et kabel til

God ide.

>Det store spørgsmål fra mig er nu, hvor og vilket kabel/"stik" dåse skal der
>bruges, og hvor kan det købes

Du skal vælge om du vil køre Cat 5E som er en standard for
kabelsystemer eller om du vil køre Cat 6 som er en ny standard som
afventer endelig vedtagelse.

Da prisforskellen mellem Cat 5E og Cat 6 systemer er ret lille vil jeg
foreslå at du laver et Cat 6 system.
Det er meget vigtigt at købe et komplet system fra en leverandør, som
omfatter kabler, stik, paneler og patchkabler, det er den eneste måde
man kan forvente en rimelig ydelse.

Det giver den mest stabile overførsel af data, uanset om du kører 10,
100 eller 1000 Mbps.

Du kan se mere om hvordan man kan opbygge kabling i hjemmet på:
www.kabling.dk
og vælge "Kabling" og "Hjemmet"
Hvis du vil vide hvor du kan købe komponenter kan du se på:
www.kabling.dk
og vælge "Systemer" og "Installatører"

>Det skal helst være i Københavns området gerne tæt på vestegnen...

Som du kan se på ovenstående links kan systemer købes overalt.

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-05-01 21:56

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> skrev i en meddelelse
> Det er meget vigtigt at købe et komplet system fra en leverandør, som
> omfatter kabler, stik, paneler og patchkabler, det er den eneste måde
> man kan forvente en rimelig ydelse.

Skal patchkabler også være fra samme system?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 09-05-01 07:52

On Tue, 8 May 2001 22:56:06 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<hoejriis@SLETDETTEiname.com> wrote:

> Skal patchkabler også være fra samme system [ved Cat6]?

Ja, alt fra ende til anden.

-A