Bundkort og CPU
Fra : J W Nielsen

Dato : 12-01-04 19:24

Hej...
En kammerat har en AMD XP2400+ og et Soltek SL75-KAV...
Han har ingen manual til bundkortet... I første omgang mente vi, at denne
CPU kunne køre i dette mb, men fornyet søgning på nettet gør at vi er blevet
noget usikre - hvad kan dette mb klare ?
Vi havde så en ide om at købet et billigt m, sætte cpu'en i det og flytte
ram - men rammen er jo 168 pins i KAV'en. Alle nyere mb har jo 184 pin's...

Kan vi overhovedet få noget ud af de to ting ???

Mvh
Jørgen

Fra : Cinnober

Dato : 12-01-04 21:06

"J W Nielsen" <jwn@tdcadsl123.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
pin's...

> Kan vi overhovedet få noget ud af de to ting ???

HVIS PCB nr. er F1 eller nyere dvs. F2,F3 ect. OG I har lagt NYESTE bios in
version.Q12 kan det køre med en XP2600+ og Duron FSB133 Cpu

http://www.soltek.com.tw/soltek/download/download_all.php?isbn_st=SL-75KAV#bios

Fra : J W Nielsen

Dato : 13-01-04 14:37

Hej igen...
Tak til jer alle for info.

> [...]
in
> version.Q12 kan det køre med en XP2600+ og Duron FSB133 Cpu

- og Q11-versionen kan så klare XP2400+...
Nu må jeg lige ha' kontaktet ham, så vi kan finde ud af hvilken version mb
er...

Jørgen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-01-04 21:21

In article <4002e640$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
jwn@tdcadsl123.dk says...

> Vi havde så en ide om at købet et billigt m, sætte cpu'en i det og flytte
> ram - men rammen er jo 168 pins i KAV'en. Alle nyere mb har jo 184 pin's...

ECS K7S5A Pro tager både 168-pin og 184-pin.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 12-01-04 23:04

Jesper G. Poulsen mumbled his insignificant opinion in:
MPG.1a6d20087e6407f39899c5@dtext.news.tele.dk

> In article <4002e640$0$145$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
> jwn@tdcadsl123.dk says...

> ECS K7S5A Pro tager både 168-pin og 184-pin.

"En kammerat har en AMD XP2400+ og et Soltek SL75-KAV..."

Det er vist begrænset hvad folk med et soltek 75 kav bundkort kan bruge
informationer om ECS bundkort til :)

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 13-01-04 00:02

"Sune Storgaard" <speg-fjern@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jesper G. Poulsen mumbled his insignificant opinion in:
> MPG.1a6d20087e6407f39899c5@dtext.news.tele.dk

> Det er vist begrænset hvad folk med et soltek 75 kav bundkort kan bruge
> informationer om ECS bundkort til :)

Prøv at læse Jørgens indlæg igen...

--
Henrik Nielsen
Config@configdata.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-01-04 11:03

In article <400319db$0$30086$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, speg-
fjern@mail.dk says...

> Det er vist begrænset hvad folk med et soltek 75 kav bundkort kan bruge
> informationer om ECS bundkort til :)

Du læser ikke særligt godt