[KDE] Slette liste over kørte programmer
Fra : Kristian Thy

Dato : 12-01-04 18:06

Red Hat 7.3, KDE 3.1.2

Når man trykker Alt+F2 kommer der en "Run"-boks op. Er der nogen der
kan fortælle mig hvordan man renser listen over kommandoer man har
skrevet der før? Der er ved at blive lidt cluttered...

\\kristian
--
Real programmers don't comment their code.
It was hard to write, it should be hard to read.

Fra : Morten Lund

Dato : 14-01-04 10:43

> Når man trykker Alt+F2 kommer der en "Run"-boks op. Er der nogen der
> kan fortælle mig hvordan man renser listen over kommandoer man har
> skrevet der før? Der er ved at blive lidt cluttered...

Jeg skrev en kommando i ALT+F2-boxen, som jeg aldrig ellers ville bruge:
yelp-pregenerate

Derefter kørte jeg en:
find .kde | xargs grep yelp-pregenerate

Og fandt at kommandoen blev lagret i filen:
..kde/share/config/kdesktoprc under CompletionItems

Håber det kunne hjælpe.

---
Morten Lund

Fra : Kristian Thy

Dato : 14-01-04 21:07

Morten Lund uttered:
> Og fandt at kommandoen blev lagret i filen:
> .kde/share/config/kdesktoprc under CompletionItems

Det ser fornuftigt ud, men når jeg sletter entries i den, gemmer,
logger ud og logger ind igen, så er den gendannet som før. Kan man
ikke ændre KDE-filer for den bruger der lige nu kører KDE?

\\kristian

Fra : Christian Iversen

Dato : 14-01-04 23:17

Kristian Thy wrote:

> [...]
> logger ud og logger ind igen, så er den gendannet som før. Kan man
> ikke ændre KDE-filer for den bruger der lige nu kører KDE?

Hvis du er så heldig at have KDE 3.2 (beta) er det meget let:

KDE Control Panel => Security & Privacy => Privacy => Clean up

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Morten Lund

Dato : 15-01-04 12:38

> Det ser fornuftigt ud, men når jeg sletter entries i den, gemmer,
> logger ud og logger ind igen, så er den gendannet som før. Kan man
> ikke ændre KDE-filer for den bruger der lige nu kører KDE?

Ah - nu husker jeg. Jeg havde samme problem. Jeg tror ikke jeg fik løst
problemet, medmindre brugeren ikke var logget ind i KDE. Desværre.

Men vi kan vist vente os noget af KDE 3.2 iflg. Christian Iversen

---
Morten Lund

Fra : Christian Iversen

Dato : 15-01-04 13:34

Morten Lund wrote:

> Ah - nu husker jeg. Jeg havde samme problem. Jeg tror ikke jeg fik løst
> problemet, medmindre brugeren ikke var logget ind i KDE. Desværre.
>
> Men vi kan vist vente os noget af KDE 3.2 iflg. Christian Iversen

Helt sikkert - KDE 3.2 kører hurtigere og bedre end 3.1. Med bedre mener
jeg, at KDE-folkene i 3.2 har brugt lang tid på at finpudse den i forvejen
gode version 3.1, så alle de små fejl og mangler er rettet. Lige i
øjeblikket kan jeg ikke starte KOrganizer eller se PDF-filer i konqueror,
men det _er_ en beta. KMail, KNode, Konqueror, KDesktop og alle de andre
programmer virker lige så godt som i 3.1, og kan nye spændende ting.

Eksempelvis kan man i KMail lave virtuelle mapper, hvor de mails man ser er
resultatet af en søgning. Dette tillader at man har én mappe til venner, én
til firmaet og én til venner i firmaet, fx. Almindeligvis ville man ikke
kunne sortere sine mails til disse mapper, da der er overlap. Ikke noget
problem i den nye KMail - her smider man bare alle emails i den samme
mappe, og laver tre virtuelle mapper.

--
M.V.H
Christian Iversen

Fra : Kristian Thy

Dato : 15-01-04 14:19

Christian Iversen uttered:
> Helt sikkert - KDE 3.2 kører hurtigere og bedre end 3.1. Med bedre mener
> jeg, at KDE-folkene i 3.2 har brugt lang tid på at finpudse den i forvejen
> gode version 3.1, så alle de små fejl og mangler er rettet.

Det lyder jo lækkert - har du hørt en ETA på KDE 3.2?

\\kristian
--
Those of you who think you know everything
are very annoying to those of us who do.

Fra : Christian Iversen

Dato : 15-01-04 16:26

Kristian Thy wrote:

> Christian Iversen uttered:
>
> Det lyder jo lækkert - har du hørt en ETA på KDE 3.2?

KDE 3.1 blev udsat flere uger p.g.a nogle slemme bugs der blev opdaget i
sidste øjeblik. Hvis ellers alt går efter planen, vil KDE 3.2 være ude
omkring 1. februar. Midt i februar er måske mere realistisk, men man kan jo
være heldig at det hele virker til tiden :)

--
M.V.H
Christian Iversen