Hvad koster en trappe ?
Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 16:44

Hvad vil en ganske almindelig lige trappe i træ, med gelænder ca. koste ?

Har fundet forskellige sider på nettet omkring emnet, men der er ingen ca.
priser og jeg har ikke målene på trappen endnu.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Calle.

Dato : 12-01-04 17:07

Buffy wrote:
> [...]
>
> Har fundet forskellige sider på nettet omkring emnet, men der er
> ingen ca. priser og jeg har ikke målene på trappen endnu.

det kommer dat helt an på om det er med 1 eller 100 trin.

--
Calle

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 17:22

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse

> det kommer dat helt an på om det er med 1 eller 100 trin.

Selvfølgelig

Jeg vil gætte på ca. 15-16 trin.
Det er en alm. lofttrappe i et ældre hus.
Vi overvejer, at købe huset. Den nuværende trappe har intet gelænder. (
Hverken på den ene eller anden side. )
Overvejer så om vi skal skifte hele trappen eller selv prøve, at lave et
gelænder på den eksisterende.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-01-04 19:19

> Hvad vil en ganske almindelig lige trappe i træ, med gelænder ca. koste ?
>
> Har fundet forskellige sider på nettet omkring emnet, men der er ingen ca.
> priser og jeg har ikke målene på trappen endnu.

Vi købte en ny trappe, som som slår et sving med de sidste 4 trin, men uden
gelænder, trappen er ca 2 m høj og 2 m lang, og hvis jeg ikke husker helt
forkert kostede den ca 12000 kr i ubehandlet fyrtræ

Mvh Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 21:09

Vi skulle gi 8000 for den kedeligste og billigste. Istedet valgte vi at
bygge en selv af 5x2" regler. Den står os i ialt 450kr (skruer havde vi
selv), og ser faktisk ganske pæn ud

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-04 21:48

"Tom" <svar i nyhedsgruppen> skrev i en meddelelse

> Vi skulle gi 8000 for den kedeligste og billigste. Istedet valgte vi at
> bygge en selv af 5x2" regler. Den står os i ialt 450kr (skruer havde vi
> selv), og ser faktisk ganske pæn ud

Har du evt. et billede ?
Jeg synes priserne på trapper, er temmelig høje. Jeg troede den kunne købes
for 4-5000 kr.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Christian

Dato : 15-01-04 11:09

> [...]
> Vi skulle gi 8000 for den kedeligste og billigste. Istedet valgte vi at
> bygge en selv af 5x2" regler. Den står os i ialt 450kr (skruer havde vi

Hvor købte du balustre og gelænder ?

Olesen

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-04 12:44

> Hvor købte du balustre og gelænder ?

Alt er lavet af regler, som så er tilpasset (fræser, rundsav og stemmejern).
Lånte en bog om trapper af en der læser byg, konstruktør ;.)

Fra : Aksel

Dato : 13-01-04 00:25

"Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Har fundet forskellige sider på nettet omkring emnet, men der er ingen ca.
> priser og jeg har ikke målene på trappen endnu.

Du skal nok regne med 10 - 20.000 plus montering.

Hilsen Aksel

Fra : Henrik Jensen

Dato : 13-01-04 03:48

On Mon, 12 Jan 2004 16:43:47 +0100, "Buffy" <Tjekmig(snabel-a)pc.dk>
wrote:

>Hvad vil en ganske almindelig lige trappe i træ, med gelænder ca. koste ?
>
>Har fundet forskellige sider på nettet omkring emnet, men der er ingen ca.
>priser og jeg har ikke målene på trappen endnu.

Prøv evt. http://www.timberman.dk
Her kan du selv tegne en trappe og få oplyst prisen med det samme.

/Henrik

Fra : Kim & Tania Søegaard

Dato : 13-01-04 12:08

hej

vi brugte også timberman.dk, det er en meget udmærket side, og leveringen på
8 dage kunne de godt klare

mvh

kim

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-04 13:20

"Henrik Jensen" <henrik@ishuset-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Prøv evt. http://www.timberman.dk
> Her kan du selv tegne en trappe og få oplyst prisen med det samme.

Tak for linket !
Jeg har selvfølgelig ikke de præcise mål, men fik mig regnet frem til en
pris på ca. 8600 kr.
Det er med gelænder i begge sider.
Hvad vil monteringen så koste ca. ?

Mvh. www.tjekmig.dk