Sommerhuskøb
Fra : Sandman

Dato : 12-01-04 14:06

Hej alle,

Jeg har kigget på en grund på Ebbeløkke Strand ved Sjællands Odde. Den
er på 1900kvm
og ligger ca. 700m fra vandet.

Så er det mine sprg. melder sig:

1.) Gør det noget det ikke er en sandstrand? Det er vist sten, men der
er jo en badebro.

2.) Hvilken type hus kan bedst betale sig, EBK, Scanwo, Kalmar,
Timber-House eller....??

3.) Er det et plus at have spa eller sauna?

4.) Hvor mange værelser kan tilrådes? Jeg har selv påtænkt et hus på
80-100kvm.

5.) Hvad med en petanquebane, er det et plus (nu er grunden jo
temmelig stor)?

6.) Kan lejeindtægter modsvare de alm. lån på huset?

With kind regards / Med venlig hilsen

Jimmy

Fra : Jesper Bach

Dato : 12-01-04 16:21

"Sandman" <sandman@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> temmelig stor)?
>
> 6.) Kan lejeindtægter modsvare de alm. lån på huset?

Jeg kan kun udtale mig om udlejningen,da mit sommerhus ikke har spa, sanua,
petanque- eller gokartbane i baghaven.

Til gengæld ligger det ved isefjorden, stenstrand og badebro. Udlejede
gennem Odsherred turistbureau, og der var ikke rigtig problemer med
udlejningen, af nogen art. Kun at jeg ikke ville leje så meget ud, som de
godt kunne have tænkt sig (skulle jo også selv have lidt ferie . Huset er
fra 1963, på 70m2 og nogenlunde nyrenoveret.

God fornøjelse.

/Jesper

Fra : S@ndman

Dato : 12-01-04 18:14

> [...]
er
> fra 1963, på 70m2 og nogenlunde nyrenoveret.

Har du nogle billeder af det...?? Må jeg spørge om hvad det indbringer??

Jimmy

Fra : Jesper Bach

Dato : 12-01-04 20:25

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> wrote in message
> sanua,

Huset
> er

> Har du nogle billeder af det...?? Må jeg spørge om hvad det indbringer??
>
> Jimmy

Jeg har ikke nogen billeder, men det er "meget" u-lux.

Priserne kan du se her : http://www.odsherred.com/feriehus.htm

Bureau'et tager, så vidt jeg husker, ca 30-35% i gebyr. Ellers kan du ringe
og spørge dem, de er meget professionelle.

/Jesper

Fra : SB

Dato : 14-01-04 00:44

"Sandman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> temmelig stor)?
>
> 6.) Kan lejeindtægter modsvare de alm. lån på huset?

Kan ikke anbefale Kalmar huse, har en kammerat der er advokat, han har
gennem tiden kørt mange sager mod dem.
Da han bor i Esbjerg området kunne han anbefale Planethuset, da han ikke har
set dem repræsenteret i retten ud over en gang eller 2 i de 8 år han har
været der.

Jeg har et hus på vestkysten, der er det absolut et + med spa og sauna, fik
jeg at vide af dancenter som står for udlejningen af mit.

Hvis du primært tænker på at bruge det til udlejning, så snak med dem der
lejer dem ud, de ved hvad folk går efter når de bestiller huse til deres
ferie, og kan også give dig et overslag på hvad det ville kunne indbringe i
leje. så kan du selv regne ud om det kan svare sig eller ej.

Søren

Fra : S@ndman

Dato : 14-01-04 01:17

> [...]
> ferie, og kan også give dig et overslag på hvad det ville kunne indbringe
> leje. så kan du selv regne ud om det kan svare sig eller ej.

----------------
Takker Søren, var rent faktisk også gået væk fra Kalmar og har kigget på
Planet-Huse, og afventer priser fra dem i morgen...

Hvad med MT-huse??

Jimmy

Fra : Lars Hansen

Dato : 14-01-04 18:22

Jeg har lige fået bygget et Jeppesen bjælkesommerhus fra MSH-Huse. Dem kan
jeg kun anbefale, det blev grebet super proffesionelt an fra enden til anden
og er leveret til tiden og til prisen.
Det et meget velkonsolideret firma (det betød meget for mig, at de ikke
"står af" midt i det hele)
De forhandler også Skarridsø - samt Møllebæk huse, alt efter hvilken smag
man har.
Du kan se deres udstilling ved Bella Center (på Amager)

mvh Lars

Fra : Sandman

Dato : 16-01-04 08:44

"Lars Hansen" <larshFJERNMIG@image.dk> wrote in message
> [...]
> man har.
> Du kan se deres udstilling ved Bella Center (på Amager)

-------------------
Må jeg spørge om hvor stort det er og hvad det indeholder? (f.eks. spa osv.)

Fik du det leveret og opsat med alt eller hjalp du selv til...??

Er der iøvrigt nogen som kender http://www.stenhoj-husene.dk/

Jimmy

Fra : Lars Hansen

Dato : 16-01-04 23:30

> Må jeg spørge om hvor stort det er og hvad det indeholder? (f.eks. spa
osv.)

Det er kun på 70 m2 og uden spa o.s.v., (jeg vil heller ikke leje
det ud)

> Fik du det leveret og opsat med alt eller hjalp du selv til...??

Det blev leveret færdigt af byggefirmaet (p.g.a. mit arbejde har jeg
ikke tid til at deltage som selvbygger, men hvis du er handy er der en del
penge at spare)

> Er der iøvrigt nogen som kender http://www.stenhoj-husene.dk/

Nix
> Jimmy

mvh Lars

Fra : Robert Andersen

Dato : 15-01-04 19:49

> Kan ikke anbefale Kalmar huse, har en kammerat der er advokat, han har
> gennem tiden kørt mange sager mod dem.
> Da han bor i Esbjerg

Nu skal det lige siges at Kalmar huse bygges af underentrepanører, og det er
derfor ikke de samme der bygger kalmar huse ved Esjberg og i Odsherred.
Jeg ved at Kalmar gør meget ud af at kunderne skal være tilfredse, og bruger
meget tid/energi på at gennemgå husene med køberne hvis der skulle være
noget i vejen, samt at de sørger for at lave det uden omkostninger for
køberen.
Bortset fra det synes jeg at det er nogle gedigne huse, i flot design, og
detaljen med kalmar brædderne er rigtig flot.

/Robert - som ikke har sommerhus :o/

Fra : SB

Dato : 16-01-04 00:54

"Robert Andersen" <rob_the_smurf@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bortset fra det synes jeg at det er nogle gedigne huse, i flot design, og
> detaljen med kalmar brædderne er rigtig flot.

Gad vide hvorfor de så forholdsvis tit ender i retten?

Søren

Fra : Robert Andersen

Dato : 16-01-04 11:58

> Gad vide hvorfor de så forholdsvis tit ender i retten?
>
> Søren

Det skal jeg ikke kunne sige, og hvad er forholdsvis tit ? 1 ud af 200
byggede huse ? 1 ud af 4 ??

De har erfarne håndværkere ansat til kun at udbedre på husene, når man
bygger vil der altid være småfejl, og nogle kunder bestemmer sig for når
først huset er bygget var det ikke lige den bordplade, liste osv de ville
have alligevel, de bliver i de fleste tilfælde rettet uden omkostninger for
kunden, eller med afslag i prisen.
- Men igen, jeg kender kun til Kalmar øst for bæltet.

/Robert

Fra : Peter A. Jensen

Dato : 16-01-04 23:44

Jeg har gemt en liste over de fritids huse som jeg er stødt på.

Personligt kigger jeg på et mindre længe hus på 60-70m2.
EBK er nok den største på Sjælland.
Men jeg har fornyligt set meget fine huse fra Frifeldt og Liljehuse
Kalmar gik vi hurtigt væk fra pga. de meget lave ydervægge.

http://www.danflexhuse.dk
http://www.ebk.dk
http://www.feld-bo.dk
http://www.frifeldt.dk